Korábbi döntését írta felül a YouTube, mert szerintük mostanra általános beszédtémává vált a koronavírus-járvány.
Alig egy hete döntött úgy a YouTube, hogy a koronavírussal kapcsolatos videókkal – függetlenül attól, hogy az egész felvétel a járványról szól, vagy akár csak érintik benne a témát – nem lehet pénzt keresni a platformon. A cég vezetői a hirdetési bevételekre hivatkoztak, mondván: az előírás megszabja, hogy az olyan aktuális témákkal foglalkozó videókat, amelyek az emberi élet fenyegetésével kapcsolatosak – például egy terrortámadás vagy egy járvány – nem törlik ugyan a platformról, de azok alatt nem jelenhetnek meg reklámok, így bevételszerzésre sem alkalmasak.
A videósok viszont felzúdultak, mert a YouTube olyan videóknál is elvette ezt a lehetőséget, amelyekben csupán érintőlegesen esik szó a koronavírusról, ráadásul kettős mércét alkalmaztak a tiltásnál. A jelek szerint a kritikát a fejlesztők is meghallották, most ugyanis egy új megoldással álltak elő.
Az eddigi tiltás helyett néhány – elsősorban a megbízható hírcsatornák – videóinál mégis visszakapcsolják a hirdetések megjelenítését. Susan Wojcicki, YouTube vezetője azzal indokolta a döntést, hogy mostanra a koronavírus a beszélgetések szerves részévé vált, és nem szeretnének gátat szabni annak, hogy az alkotók fenntartható módon folytassák a munkájukat.
Wojcicki jelezte, hamarosan olyan irányelvekkel állnak majd elő, amivel a lehető legtöbb csatorna számára lehetővé teszik, hogy ilyen videókkal is pénzt keressenek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.