Tech hvg.hu 2020. március. 05. 16:03

Ez nem fog tetszeni: reklámok jönnek az iPhone-okon felugró értesítésekbe

Néhány hét múlva már hirdetések is megjelenthetnek az Apple mobilos rendszerén küldött értesítésekben. Az újítást mindenkinél aktiválja az Apple, de kézzel szerencsére kikapcsolható lesz.

Az Apple eddig kifejezetten tiltotta, hogy az úgynevezett push értesítéseknél hirdetések jelenjenek meg, de ez idén április 30-tól megváltozik: a cég ugyanis átgondolta a dolgot és arra jutott, hogy ide is beengedi a reklámokat – írta a 9to5Mac.

A push értesítésbe ágyazott hirdetések gyakorlatilag azt jelentik, hogy a telefon képernyőjén időről időre marketing céllal készült tartalmak jelenhetnek majd meg. Ez a fajta hirdetési technika nem teljesen új, hiszen több vállalat is használja, de ez Apple eddig nagyon idegenkedett tőle.

[Ez is érdekelheti: Reklámbomba az iOS 13 – állítja egy mérnök]

Azt, hogy miért van erre szükség, a cég nem magyarázta meg, azt viszont közölték, hogy a felhasználók letilthatják a funkciót. Az Apple arra is felhívta a fejlesztők figyelmét, hogy az újdonságot nem tehetik kötelezővé az appokban, vagyis minden esetben lehetőséget kell biztosítaniuk arra, hogy a felhasználók kikapcsolják, ha zavarónak érzik.

A push értesítésekbeli hirdetésekről az új App Store-os irányelvekben is szó esik, ami lényegében a funkció érkezésének újabb megerősítése.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.