A Facebook sem nézi tétlenül, hogy csalók próbálják meg átverni a gyanútlan felhasználókat: új szabályozást vezetnek be a koronavírussal kapcsolatos hirdetések terén, így eltűnhetnek a kamu ígéretek és termékek a platformról.
A koronavírus terjedése már önmagában is igen komoly problémát jelent, mindezt tetézi, hogy internetes csalók igyekeznek átverni a téma iránt érdeklődő gyanútlan felhasználókat. Az Amazon nemrég már letiltotta azon termékek árusítását, amelyekről azt hirdetik az eladók, hogy képesek végezni a koronavírussal, most pedig a Facebook lépett egyet az ügyben.
A cég bejelentette, hogy kitiltja a platformról azokat a hirdetéseket, amelyekben egy termékről/módszerről azt állítják, hogy képesek meggyógyítani a koronavírussal fertőződött betegeket, vagy hatékony védelmet biztosítanak a kór ellen. A Business Insider beszámolója szerint a Facebook döntése a közösségi oldal "webshopjára", a Marketplace-re is vonatkozik.
[A Google-t is elérte a koronavírus, erre keresnek rá a legtöbben]
A Facebook korábban már meglépett egy hasonlót: nagyjából egy hónappal ezelőtt jelentették be, hogy mind a közösségi oldalról, mind az Instagramról törlik a koronavírussal kapcsolatos álhíreket és téves információkat.
A cég jelezte, ezen a téren ugyanolyan szigorral járnak majd el, mint az oltásellenes posztokkal és hirdetésekkel szemben. A Facebook 2019-ben hirdetett zéró toleranciát a témával kapcsolatban, ugyanakkor a Business Insider szerint még januárban is találni lehetett ezt népszerűsítő hirdetéseket a platformon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.