Rövid időn belül másodjára történik olyan változtatás a Google keresőben, ami első ránézésre inkább zavarhatja, mintsem segíti majd a felhasználókat. Ezúttal a szponzorált linkek miatt kaphatják fel sokan a vizet.
Egyetlen változtatással elmosta a határt a hirdetések, vagyis a pénzzel megtámogatott és a rendes, konkrét keresésekre vonatkozó linkek között a Google. A fejlesztésként nehezen értékelhető újdonság miatt ezentúl nehezebb lesz megkülönböztetni a szponzorált tartalomra mutató eléréseket azoktól, melyeket nem emeltek ki így a keresőben.
Now, Google's made a change in the opposite direction: rather than removing the ad labels, it's updated its *non*-ad results to also feature a small tag in the upper left and then a line of text along the top, above the title. Compare and contrast: pic.twitter.com/tmtxnOytGA
— hern (@alexhern) 2020. január 23.
Az újítás egyik legnagyobb kritikusa a The Guardian újságírója, Alex Hern, aki már számos kommentet írt a témában. A sajtómunkás a Twitteren is hangoztatta a véleményét, kiemelve, hogy a Google csupán látszatintézkedést tett, hogy a felhasználókat ne kergessék teljesen az őrületbe: a fizetett linkek előtt ugyanis látható egy hirdetésre utaló apró ikon.
Utóbbi megjelenítés szintén egy pár napja él, és a mostanihoz hasonlóan nem sok köszönet járt érte a felhasználók részéről: az ikonok ugyanis sokakat zavarnak, főleg azért, mert az emblémák sok esetben nem utalnak a link mögötti tartalomra. Azt pedig butaság feltételezni, hogy minden felhasználó tisztában lenne a cégek által használt logókkal.
I would argue there is now no visual distinction between ads and results. There is still, technically, *labelling*, but it's hard to escape the conclusion that it is supposed to be difficult to spot at a glance where the adverts end. pic.twitter.com/qjUmisbLER
— hern (@alexhern) 2020. január 23.
A Google persze máshogy látja a dolgot, szerintük hasznos fejlesztést sikerült megvalósítaniuk, amelynek nyertesei elsősorban a felhasználók: úgy vélik, hogy az ikonokkal beszédesebbé tették a keresést, mert így a kattintás előtt látni, hova jut majd a felhasználó. Más kérdés, hogy mit értünk látás alatt egy miniatűr kép alapján.
A Digiday által gyűjtött néhány napnyi adat arról tanúskodik, hogy a Google megoldásának előnye egyelőre nem a felhasználói oldalon érződik: azzal ugyanis, hogy a szponzorált linkek majdnem úgy jelennek meg, mint a többi, a netezők önkéntelenül is több reklámra kattintanak.
A keresőcég időközben a Twitteren igyekezett megnyugtatni a felhasználókat, mondván, az elrendezés nem végleges, a következő napokban pedig újabb tesztek jönnek. Attól teszi majd függővé a vállalat, hogy hova kerüljenek az ikonok.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.