Hogy az új filmeknél vállalt kockázat minél kisebb legyen, a világ egyik legnagyobb stúdiója a számítógép segítségét is igénybe veszi majd bizonyos döntések előtt.
Egyre több feladat jut a mesterséges intelligenciának a filmiparban is, miután a különféle algoritmusok már vannak olyan fejlettek, hogy egy-egy mozi sikerét még a bemutatásuk előtt megjósolják. Valahogy így működik a Cinelytic nevű Los Angeles-i startup programja, amelyet a világ egyik legnagyobb filmstúdiója, a Warner Bros. is kinézett magának.
A stúdió néhány napja tett bejelentése szerint nem csak megnézik, élesben is alkalmazzák majd a szoftvert: mielőtt egy projekt zöld utat kapna, a stúdió lemodellezi vele a film várható bevételét, így többek közt arra is választ kaphatnak, mikor legyen a bemutató. A Cinelytic szerint a fejlesztés pusztán kiegészítő eszköz, és a Warner is ugyanígy tekint rá. (Arról tehát még nincs szó, hogy az algoritmus venné át egy hús-vér dolgozó helyét.)
A készülő filmek egyik gyakori problémája, hogy a stúdiók sokszor későbbre halasztják a bemutatót, mert úgy vélik, egy-egy projekt nyáron például sokkal sikeresebb lehet. Ezt próbálják megerősítettni tehát a szoftverrel, amely fejlesztői szerint rendkívül okos, ugyanis rengeteg adat figyelembevételével készíti el elemzéseit – írta cikkében az Engadget.
A filmipar nagyobb szereplői is kockázatkerülőbbek lettek az elmúlt években, miután egy-egy jobbnak gondolt ötletük csúfos kudarccal végződött. Egy jól működő, a problémákat jelezni képes algoritmus viszont segíthet választ adni a felmerülő kérdésekre, habár többen úgy látják, egy program nem képes átlátni a filmesek néha nagyon zavaros gondolkodását.
A Warner által használt program egyébként nem lesz állandó eszköz, a stúdió ugyanis bizonyos kreatív munkákhoz fogja csak használni, a végszót pedig minden esetben az ember hozza meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.