Tech hvg.hu 2020. január. 17. 16:03

Fellélegezhetnek a WhatsApp felhasználói, hirdetésmentes marad a platform

Hiába dolgoztak már régóta a WhatsApp fejlesztői azon, hogy célzott hirdetések kerüljenek az üzenetküldőbe, ezt a lehetőséget egyelőre elvetette a Facebook.

A Facebook régóta szeretné, ha a WhatsApp Status nevű funkciójában – amelynek több száz millió, naponta aktív felhasználóból álló bázisa van – hirdetések jelenhetnének meg. Ennek érdekében egy külön fejlesztőcsapatot is felállított a cég, hogy csak ezen a megoldáson dolgozzanak, a jelek szerint azonban erre egyelőre még várni kell – aminek a felhasználók minden bizonnyal örülnek.

A The Wall Street Journal beszámolója szerint a részleget, amely a hirdetések integrálásán dolgozott, az elmúlt hónapokban feloszlatták, a tagjai azóta már más-más részlegen tevékenykednek. Emellett az általuk létrehozott kódot törölték, így az egész biztosan nem kerül bele az alkalmazásba.

A Facebook még 2014-ben vette meg az üzenetküldő applikációt fejlesztő céget 16 milliárd dollárért. Miután kiderült, a közösségi oldal hirdetésekkel akar pénzt kivenni a cégből, Jan Koum, a WhatsApp társalapítója otthagyta a vállalatot. A másik társalapító, Brian Acton már néhány hónappal korábban távozott, mert összetűzésbe került a biztonság és a célzott hirdetések megjelenítése kapcsán Zuckerbergékkel. Koum és Acton állítólag amiatt aggódtak, hogy a reklámok miatt a Facebook gyengíteni fogja az üzenetküldő végpontok közötti titkosítását.

Csakhogy Mark Zuckerberg 2019-ben bejelentette, nagyobb hangsúlyt fektetnek a jövőben a biztonságra. Valószínűleg ez vezetett oda, hogy egyelőre nem jelenítenek meg hirdetéseket a WhatsAppban, ugyanis minden bizonnyal nehézségekbe ütközik, hogy a titkosított üzenetküldőbe integrálják a célzott reklámokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.