Vége a "mikor jön már?" jellegű idegeskedésnek az amerikai Domino's Pizza ügyfeleinél. A cég lehetővé tette, hogy valós időben kövessék nyomon az éhes vásárlók, merre jár a pizzájuk.
Amikor az Uber 2014 őszén megérkezett Magyarországra, sokan csodálkoztak rá arra, ami lényegében a cég üzletpolitikáját is jelentette: az autórendelős applikáción keresztül látni lehetett, hogy merre mozog a megrendelt kocsi, és mikorra várható az érkezése. A megoldást ma már a hazai taxitársaságok is alkalmazzák, ám a jelek szerint a GPS-alapú nyomkövetésben még bőven lenne más téren is potenciál.
Az Egyesült Államok egyik legismertebb étteremlánca, a Domino's Pizza idei újításának valószínűleg idehaza is sokan örülhetnek – hasonló megoldás itthon, a NetPincér GO szolgáltatáshoz csatlakozó éttermekben is igénybe vehető.
A cég lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy kövessék, merre jár épp a megrendelésük. Ehhez minden leadott rendelést a kiszállítást végző futárhoz társítanak a rendszerben, a futár járművén pedig ott a jeladó, melynek lokációs adatai folyamatosan láthatók immár nem csak a diszpécser, hanem az ügyfelek számára is.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ab7793b6-4002-49d0-97b9-657e2dc85db0.jpg)
A Domino's fejlesztésének köszönhetően ráadásul nemcsak a cég alkalmazásában lehet megfigyelni, merre jár és mikor érkezik meg a megrendelt pizza. A rendszer egy SMS-t is küld a felhasználónak, amikor az étel elindult és akkor is, amikor már csak két percre van a célállomástól. Ennek köszönhetően már az ajtóban lehet várni a megrendelt ételt.
A rendelés így jóval kiszámíthatóbb lenne, például nem kell otthon várni, amíg a futár távol jár.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.