A legnagyobb technológiai cégek vezetői is aláírták azt a nyílt levelet, amelyben felszólították az Egyesült Államok vezetését, tartsa be a párizsi klímaegyezményben foglaltakat. Vannak azonban fájóan hiányzó nevek a listáról.
A párizsi klímaegyezmény – és így a globális felmelegedés elleni küzdelem – számára igen nagy érvágás volt, hogy Donald Trump kijelentette, az Egyesült Államok kilép a megállapodásból. Mindez azért baj, mert így az abban meghatározott szén-dioxid – és más üvegházhatású gázok – kibocsátásának mértékét nem kell betartaniuk, ami gyorsíthatja a globális felmelegedést. Az amerikai technológiai és egyéb más téren dolgozó óriáscégek úgy döntöttek, megmutatják, hogy nem értenek egyet Trump döntésével.
Tim Cook, az Apple vezére a Twitteren jelentette be, hogy a cupertinói óriás is csatlakozott a United For The Paris Agreement (magyarul nagyjából: Szövetség a Párizsi Klímaegyezményért) nevű kezdeményezéshez, amely szeretné elérni, hogy az Egyesült Államok továbbra is kötelezőnek tekintse a párizsi egyezmény betartását.
Humanity has never faced a greater or more urgent threat than climate change — and it’s one we must face together. Apple will continue our work to leave the planet better than we found it and to make the tools that encourage others to do the same. https://t.co/26sTnleNep
— Tim Cook (@tim_cook) December 2, 2019
Az ennek érdekében írt nyílt levelet rengeteg cégvezető írta már alá. Csatlakozott a kezdeményezéshez
- az Apple,
- a Microsoft,
- a Google,
- a Tesla,
- a Virgin Group,
- az Adobe,
- a MasterCard,
- a Verizon,
- a HP,
- a Gucci,
- a Henkel,
- a Danone,
és még sorolhatnánk a neveket. A levélben felszólítják az USA vezetését, hogy továbbra is tegyenek meg mindent a klímaváltozás megállítása érdekében. Szerintük ez az Egyesült Államok versenyképességét is jelentősen javítaná, hiszen fenntartható világot eredményezne.
Van azonban egy érdekesség a megállapodással:
sem a Facebook, sem az Amazon nem írta alá.
Mindez azért is furcsa, mert a Facebook például igen komoly vállalást tett már korábban: azt, hogy 2020-ra teljesen megújuló energiaforrásból működnek majd – és igen jó úton járnak, hogy mindez meg is valósuljon.
Az Amazon esetében még szomorúbb a helyzet, az utóbbi időben ugyanis nagyon sokan kritizálták a céget azért, mert nincs konkrét klímastratégiája – csak annyi, hogy 2030-ra a kiszállítások fele karbonsemleges lesz. A cég szóvivője az ügy kapcsán nemrég úgy nyilatkozott: 2040-re már teljesen karbonsemlegesek akarnak lenni, ám azt, hogy miért nem írták alá a nyílt levelet, nem tudni – írja az Engadget.
Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.