Tech hvg.hu 2019. október. 02. 15:03

Megszólalt egy magyar szerviz: trükközni próbál az Apple

Az akkumulátorok után most a kijelzővel kapcsolatban kaphatnak furcsa üzeneteket az iPhone-tulajdonosok. Egy magyar szerviz szerint ezt semmiféle technológiai indok nem támasztja alá.

Az idei iPhone-ok tulajdonosai egy figyelmeztetést fognak majd látni, amennyiben telefonjukban, például egy nem szakszervizben történt javítás után, nem az eredeti kijelző található – ezt maga az Apple osztotta meg a nagyvilággal, és mi is megírtuk.

A téma egy magyar szerviz, az APPSolute figyelmét is felkeltette, amely blogbejegyzésben reagált az Apple döntésére. Mint írták, a kijelző és a készülék alaplapjának összehangolása (helyesebben összepárosítása, ugyanis szó sincs hangolásról, írják) nem új keletű dolog, ez már az iPhone 8-ban, az iPhone X-ben, és az utánuk következő modellekben is tapasztalható volt.

A szakszerviz azonban úgy véli, az "összehangolást" semmiféle technológiai indok nem támasztja alá, az pusztán az Apple üzleti érdeke, hogy ne lehessen gazdaságosan javítani a készüléket, helyette a felhasználó újat vásároljon, és növelje a cég bevételeit.

"Továbbra is úgy látjuk, hogy ez rövid távú stratégia, mely gyengíti a felhasználók márkahűségét. Egy prémium kategóriájú készüléktől tartósságot és profi terméktámogatást várna az ember, nem pedig 1 év garanciát" – írják a kedden megjelent posztban.

Az Apple a döntését azzal indokolta, hogy a nem hitelesített kijelzőknek problémáik lehetnek, többek között rosszabb lehet a multi-touch teljesítmény, véletlen érintések fordulhatnak elő, helytelenné válhat a színkalibrálás és megnőhet az energiafogyasztás. A szerviz azonban úgy látja, az Apple-nek egyszerűen nem áll érdekében, hogy egy rajta kívülálló társaság költséghatékony javítást végezzen el, arra szeretne buzdítani, hogy vegyünk új készüléket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés