Egy népszerű, amúgy a tudományos ismeretterjesztésben is jeleskedő Bill Nye amerikai színésszel készített reklámot a Google, a Chromebook előnyeinek kiemelésére a Windows operációs rendszerrel, illetve az ezt futtató gépekkel szemben.
Szeretik egymást piszkálni a nagy cégek, a másik termékét pocskondiázva próbálják előtérbe állítani saját eszközüket. Nemrég a Microsoft ekézte „Mac Bookkal” a MacBookokat, de most a redmondiak is megkapták a magukét, a Google ugyanis a Windowst tartja lejárt lemeznek a Chromebookkal szemben.
A Google legújabb reklámjában az ismert amerikai színész Bill Nye tart könnyed, ám tudományosnak tűnő előadást az ismeretlennel szembeni félelemről, arról, ami sokakat megakadályoz abban, hogy a Windowsról Chromebookra (azaz a Google Chrome OS-t futtató gépre) váltsanak. Nevetségesnek állítja be az aggodalmat, ami egy régi laptopról való váltást kísér. Nem is érti a félelmet, amikor a Chromebook 6 másodperc alatt elindul (szemben a másik gép „örökkévalóságával”). Nye még a pszichológiát is segítségül hívja, hogy megmagyarázza e döntésképtelenség okát, sőt egy vicces példát is bemutat azzal kapcsolatban, mennyire botor dolog valami számunkra nem jó dologhoz ragaszkodni, csak mert fizettünk érte.
Egy széteső, folyamatosan javításra szoruló, állandóan leálló autó következik ezután, és a gépkocsi rendszámát látva – WNDWS – nem kell atomtudósnak lenni ahhoz, hogy kitaláljuk, mit is szimbolizál. A Chromebook előnyeit is ecseteli Nye: gyors, automatikusan frissül, nem fagy le, és még ha el is veszíti valaki az eszközt, akkor is megtalálható felhőben az összes információ. Még offline állapotban is működik egy ilyen gép, akár a Netflixszel is. Ne hagyja, hogy a félelme nyerjen, váltson Chromebookra – summázható a hirdetés üzenete.
Még konkrét eszközök is feltűnnek a reklám végén, a Dell Insprion Chromebook 2-in-2, a HP Chromebook 15 G1, illetve a Samsung Chromebook Plus. Érdekes viszont, hogy a Google mintha nem akarná, hogy „made by Google” terméket vegyünk, például Pixel Slate-et.