A Windows Phone kudarca után a Microsoft teljes mellszélességgel az androidos világ felé fordult. Sorra adja ki alkalmazásait, azonban esetenként hirdetésre (is) használja a Google operációs rendszerét: saját appjait promotálja a megosztás és a megnyitás menükben.
Saját területén azt tesz a Microsoft, amit csak akar (például hirdetheti alkalmazásait a Windows 10-ben), de azért nem biztos, hogy etikus, ha más operációs rendszernél is ezt teszi, még ha az a rendszer microsoftos appot is futtat.
Az Android Police hívta fel a figyelmet egy pár hónapja már fennálló jelenségre: bizonyos Microsoft-alkalmazások extra opciókat adnak a szokásos androidos menükhöz, a megnyitáshoz vagy a megosztáshoz, attól függően, hogy a felhasználó milyen fájltípust akar betölteni vagy küldeni.
A Microsoft Your Phone Companion nevű alkalmazásánál például olyan ikon is megjelenik az Android megosztás menüjében, ami korábban nem volt ott. Ez az ikon, akkor tűnik fel, ha a telefonra nincsen telepítve a OneDrive alkalmazás, és az ikonra kattintva el is jut a felhasználó a Google Play áruházba (hogy azután onnan letöltse az appot). Hasonló reklámozást tapasztaltak az Android Police szerkesztői az Excel és a PowerPoint fájlok megnyitásakor is.
A probléma ugyan nem kardinális (sok felhasználó valószínűleg észre sem veszi a pluszban felkerült ikont, illetve nemigen akar táblázatot kezelni vagy prezentálni a telefonjával), azonban az tagadhatatlan, hogy ezzel rossz precedenst teremtett a Microsoft. Képzeljük csak el, ha minden alkalmazásfejlesztő követné ezt a gyakorlatot: teljesen áttekinthetetlenné és zavarossá válnának a menük. Most legfeljebb abban bízhatunk, hogy az Android Q megváltoztatja, ahogy az alkalmazások megjelenhetnek a Share és az Open menüben.
[Ezt olvasta már? Egyre több pénzébe kerülhet, hogy ne erőltessen önre reklámokat a telefonja gyártója]
Ha érdeklik a fejlemények, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.