Kiadta legfrissebb elemzését a Gartner piackutató cég, amelyből kiderül, melyik gyártó hány okostelefont tudott eladni 2019 első negyedévében.
Az elmúlt években meglehetősen hullámzó teljesítményt mutatott az okostelefonok piacra. Miután 2017 első negyedévére jelentősen csökkentek az eladások, egy évvel később már úgy tűnt, elmúlt a "hanyatlás" időszaka. Aztán jött az év vége, és kiderült, ismét megtorpant a piac, a 2017 utolsó negyedévéhez képest ugyanis mindösszesen 0,1 százalékkal több eladást tudhattak magukénak a gyártók.
Ezek alapján kérdéses volt, milyen lesz a 2019-es első negyedév, amire most a Gartner piackutató cég adta meg a választ. Ezek alapján pedig a legkevésbé sem örülhetnek azok, akik érintettek az iparágban. A számok alapján 2019. január-március közötti időszakban 373 millió darab készüléket sikerült eladni világszerte, ami 2,7 százalékos csökkenést jelent 2018 első negyedévéhez képest. Ennél is masszívabb az esés, ha a 2018 év végi eredményével vetjük össze a számot, akkor ugyanis már 8,65 százalékos esésről beszélhetünk – de ez mindig így van, a karácsonyi bevásárlási láz, majd az azt követő szünet miatt.
A Samsung 10 százalékkal kevesebb telefont adott el, mint 2018 azonos időszakában, ez 71,6 millió mobilt jelent. Helyet cserélt viszont a Huawei és az Apple: míg utóbbi eladásai 54 millió darabról 44 millióra csökkentek, addig a kínai cég 40 helyett 58 milliós darabszámmal zárta az év első három hónapját. Folytatódik tehát a trend, ami már a tavalyi év közepén is látszott: az Apple a harmadik helyre csúszott vissza, mert a Huawei lett a második legnagyobb mobilgyártó.
A Huaweihez hasonlóan kínai Oppo és a vivo is növelni tudta forgalmát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.