Tech hvg.hu 2019. május. 19. 08:03

Videó: A valóságban is elpüföli az embert a robot, ha a virtuális valóságban behúznak a játékosnak

A robotépítő mérnökként dolgozó James Bruton szabadidejében szívesen készít robotos videókat. Ezúttal egy különleges szerkezetet hozott össze.

A videojátékok számára a jövőt egyértelműen a virtuális valóság jelenti. A technolgóiában rejlő potenciált kihasználva a játékosok számára sokkal teljesebb élményt jelenthet majd egy-egy játékmenet, hiszen már nemcsak egy monitor előtt ülnek majd, hanem gyakorlatilag "benne lehetnek a játékban".

Ehhez járulhat hozzá, ha az adott játék nemcsak vizuálisa nyújt majd élményt, hanem fizikai értelemben is. A kontrollerek rezgésén túl más lehetőség is van arra, hogy a felhasználó számára sokkal élethűbb legyen a játékmenet, ennek egyik módját pedig a robotépítő mérnök és YouTube-videós James Bruton mutatta meg.

A szakember a Portsmouth-i Egyetem hallgatóival közösen épített egy olyan "boxoló" robotot, ami a virtuális valóságban folyó játékot lekövetve reagál a vele szemben álló játékosnak. Pontosabban: amikor a játékost egy virtuális "ütés" éri, akkor a 3D-nyomtatással elkészített alkatrészekből álló robot karja is lendül egyet.

Persze az a videóból is jól látszik, hogy a gép nem lenne képes semmilyen sérülést sem okozni a vele szemben álló félnek, a VR-játék élményét azonban jóval teljesebbé teheti.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Itthon Lengyel Tibor 2025. január. 08. 15:15

Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége

Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.