Ha hasonlítani kell valamihez, a tánc karaokéjának nevezhetjük finn kutatók érdekes megoldását: a virtuális térben lehet táncosokat követni úgy, hogy nincs szükség előzetes tánctudásra. De akár tánckoreográfiát is lehet így egyszerűen oktatni.
Akár az Apple Vision Próval is versenyre kelhet a Meta és az LG közös fejlesztésű szemüvege, melynek terveit egy sajtóértesülés szerint már a napokban véglegesítheti a két vállalat.
A mesterséges intelligencia mellett a virtuális valóságot mutató szemüvegek jelentik a techsajtó idei kedvenc témáját. Hamarosan a háztartások részei lehetnek ezek az eszközök is, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen hatással lesznek a szemre, elsősorban a gyerekek szemére. És nemcsak emiatt lehet gond velük.
Négy érdekes, fontos fejlesztést is beválasztott a virtuális és kiterjesztett valóságra (VR, AR) alapozó megoldások közül az idei év legfontosabb találmányainak 200-as toplistájára az amerikai TIME magazin.
Egyre élethűbbé válik a virtuális valóság. Egy újabb adalék ehhez egy különleges arcra rögzíthető eszköz, amellyel már azt szagolhatunk meg ebben a valóságban, amit csak akarunk.
Az elmúlt években sok szó esett a metaverzumról, melyhez a legtöbben egy szórakoztató funkciót társítanak és egy virtuálisan felépített játékvilágot képzelnek el. A metaverzum azonban nem csak erre való, hanem olyan területeken is hasznosítható, amelyekre nem is gondolnánk – mutat rá elemzésében a Deloitte. Akár a közszféra is kiaknázhatja a fizikai, digitális és társadalmi világok összekapcsolódásában, a korlátok nélküli valóságban rejlő lehetőségeket, melyek lehetővé tehetik, hogy hatékonyabban szolgálja az állampolgárokat.
Egykor virágzó, mára kihalt, gyakran a földdel egyenlővé tett városokat, városrészeket kelt új életre a mesterséges intelligencia, legalábbis virtuálisan. Így is lehet kalandozni a múltban.
Továbbra is a videójátékok iránti, egyre növekvő kereslet lesz az egyik motorja a szórakoztatóipar fejlődésének. Az iparágban meghatározó tényezővé válhat a generatív mesterséges intelligencia, de pozitívak az elemzői várakozások a virtuális és kiterjesztett valósággal kapcsolatban is.
Okostelefonok az iPhone előtt is léteztek, de alig keltették fel valaki érdeklődését. Ikonikus termékééhez hasonló receptet követne az Apple a múlt héten bemutatott Vision Próval. Az okosszemüveg sikerét például az ára, de nem csak az akadályozhatja. Esélylatolgatás.
Jó sokáig kivárt az Apple, hogy azután villantson egy nagyot: fejlesztői konferenciáján bejelentette kevert valósággal dolgozó szemüvegét. Amellett, hogy ennek az eszköznek a viselője különleges kirándulást tehet egy tulajdonképpen csak félig létező valóságban, egy további, nem mindennapi eszköz birtokosa is lehet.
Az Apple egy közel tízperces videót tett közzé a Vision Pro nevű új készülékéről, mellyel a vállalat az otthoni kikapcsolódásba, az útközbeni szórakozásba, az irodai munkába és a home office-ból együttdolgozás világába is érezhető újításokat hozna.
Az okosgyárak még intelligensebbek lehetnek a valós és a virtuális valóságot egyszerre megjelenítő AR-eszközökkel. Az ehhez szükséges 5G óriási lehetőséget kínál a távközlési cégeknek.