Egy ideje már teszteli a Google azokat a hirdetéseket, amiket a szolgáltatásai mobilos verziójához fejlesztettek. Hamarosan élesben is bevethetik őket, így még több reklám tűnhet fel a telefonokon.
Bár a nemrég lezajlott Google I/O fejlesztői konferencián nem sok szó esett a cég hirdetéssekkel kapcsolatos terveiről, szerdán több olyan fejlesztést is bejelentettek, ami a Google a különböző mobilos szolgáltatásaiban jelenít majd meg újfajta reklámokat.
Az egyik ilyen magában a keresőben tűnik majd fel, ahol a hirdetők egy úgynevezett "galéria" formátumot is választhatnak majd. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az adott cég által hirdetni kívánt termék(ek)ről több képet is megadhatnak, azokat a Google egy galériába rendezve tálalja a felhasználóknak.
Szintén reklámok bukkannak majd fel a Google felfedező hírfolyamában. Ez praktikusan azt jelenti, hogy a felhasználói szokások/érdeklődés alapján összeválogatott tartalmak közé lövi be a cég a hirdetéseket például a Chrome böngészőben megnyitott új ablakoknál. A fejlesztők azt ígérik, a google.com mobilos oldalán látható hírfolyamban ez a típusú reklám nem jelenik meg.
Prabhakar Raghavan, a Google hirdetési részlegének vezetője szerint a tesztek során a galériás reklámok 25 százalékkal több interakciót váltottak ki, mint a hagyományos változat. A tesztelést nem most kezdte a cég, de mostanra kutottak el oda, hogy széles körben is "elérhetővé tegyék" az új megoldásokat.
A partnerek minden bizonnyal jól járnak majd az új típusú hirdetésekkel, azok ugyanis jóval látványosabbak, mint az eddigiek. Üzleti szempontból pedig a Google sem panaszkodhat majd, hiszen a cég interakciók alapján számítja fel a reklámok árát.
A fenti két típus a YouTube-on is megjelenik majd, közvetlenül az ajánlott videók mellett.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.