A Facebook nem szeretné, ha Európában megismétlődne az, ami a 2016-os amerikai elnökválasztásnál történt, ezért szigorú szabályokat vezet be a politikai hirdetésekre vonatkozóan.
Szűk egy hónap múlva, május végén tartják európai parlamenti választásokat, ahol kiderül, hogy az egyes országokból mely képviselők ülhetnek majd be az EP padsoraiba. A kampányba azonban nemcsak az egyes pártok szálltak be, az országok EP-választási eredményeit külföldről is igyekeznek befolyásolni valakik. A Facebook ezért úgy döntött, változtat a politikai hirdetések rendszerén.
Richard Allan, a cég egyik alelnöke nemrég jelentette be, hogy a választások tisztasága érdekében az Európai Unióban minden ilyen hirdetőnek "engedélyt" kell kapnia ahhoz, hogy hirdethessen. A politikai csoprotoknak különböző dokumentumokat kell benyújntaniuk annak érdekében, hogy ellenőrizzék a "személyazonosságukat". Emellett technikailag is ellenőrzik majd, hogy valóban az adott országon belülről érkezik-e a leendő politikai hirdetés – írja a Mashable.
A Facebook az év elején végzett elemzéséből kiderült, a legfőbb veszélyt az jelenti, hogy valaki az EU egy országban létrehoz egy szervezetet, ami aztán egy másik EU-s ország EP-választási eredményét igyekszik hirdetések segítségével befolyásolni.
Allan a sajtótájékoztatón megerősítette, hogy azok a csoportok és személyek, akiket korábban kitiltottak az oldalról, továbbra sem térhetnek vissza a Facebookra, még akkor sem, ha hivatalosan kampányolnának valamelyik pártnak. A februárban kitiltott muszlimellenes Tommy Robinsont például továbbra sem engedik vissza.
Allan kiemelte: a Facebookon és az Instagramon is egyértelműen jelölni kell, ha egy hirdetés politikai hirdetés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.