Jellemzően fordítva szokott történni, de most egy hazai vállalat vásárolt fel egy amerikait. A magyar tulajdonú, modern ügyfélszolgálati megoldásokat kínáló Geomant az amerikai Inova Solutions megvételétől azt várja, 30 százalékkal megugrik a bevétele.
A Geomant már 10 országban, a többi között az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és az Egyesült Arab Emírségekben is jelen van – világszerte kb. 300 ügyféllel rendelkezik, összesen mintegy 15 ezer főnyi call centeres szakembergárdát kiszolgálva. Tíz éve működnek egytt az Inova Solutions nevű amerikai vállalattal, melynek végül a felvásárlása mellett döntöttek – derül ki a Geomant közleményéből.
A 35 éves múlttal rendelkező amerikai vállalat valós idejű teljesítménymenedzsmentet segítő és vizuális kommunikációs megoldásaival olyan nagyvállalatoknak dolgozik be, mint a GE, a Yahoo és az Avon.
A Geomant reményei szerint az akvizíció sikerét elősegíti, hogy a két cég hasonló erősségekkel rendelkezik, ráadásul célcsoportjuk is azonos, digitális ügyfélkapcsolati megoldásokat – többek között felhőalapú és mesterséges intelligencián alapuló technológiákat – kínálnak közepes és nagyméretű vállalatok számára, rövid távú megtérülést ígérve.
[Megszűnik a várakoztató zene az ügyfélszolgálatokon? Sőt, talán a várakozás is?]
Az akvizíció keretén belül egyelőre megmarad az Inova márkanév, az „Inova Solutions – a Geomant vállalata” nevet használja majd a cég. Az Inova menedzsmentje hamarosan egy magyar kollégával egészül ki, aki többek között az integrációs folyamatok zökkenőmentes lebonyolításáért felel majd.
A felvásárlással a Geomant új szereplőként tör be az amerikai piacra, méghozzá nagy előnnyel: nem csak az Inova csapata, hanem annak teljes ügyfélbázisa is rendelkezésükre áll.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.