Amerika helyett Európát veszi célba a Mi szériájú mobilokat is gyártó Xiaomi, amely 2019 végéig megháromszorozná itteni érdekeltségeit.
Az amerikai kormányzat rendelkezéseivel többszörösen nehéz helyzetbe hozza a kínai vállalatokat, ami pedig a Xiaomit is másfajta lépésekre sarkallta: úgy döntöttek, hogy a tengerentúli terjeszkedés helyett Európában próbálják ismertebbé tenni a márkát és az alá tartozó termékeket.
A CNBC-nek nyilatkozó alelnök, Vang Hsziang szerint úgy tekintenek az európai kontinensre, mint az első számú célpontra, ennek megfelelően már konkrét tervük is van: 100+ új üzlet nyitásával számolnak, hogy 2019 végére több mint 150-re növeljék itteni érdekeltségeiket. A kínai gyártó első európai boltját még 2017-ben, Spanyolországban nyitotta meg. A terjeszkedés ezután sem állt meg, 2018 végére már 50 ilyen egységgel rendelkeztek.
Az európai piacon való terjeszkedés persze más miatt is fontos a Xiaominak, ugyanis bár a tavalyi negyedik negyedév végére látványos növekedést könyvelhettek el, a gyártók itteni rangsorát nézve a vállalat továbbra is csak a negyedik helyet foglalja el a Canalys számításai szerint. A terjeszkedés tehát az eredmények javítása miatt is hangsúlyos küldetés a Xiaomi számára.
Az agresszív terjeszkedéshez alighanem annak is köze van, hogy piaci elemzések szerint egyre több európai vásárol kínai mobilt, míg az amerikai Apple készülékei egyre lejjebb csúsznak a felhasználók kívánságlistáján. Ugyanez egyébként az ázsiai régióban is érezteti a hatását.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.