Tech hvg.hu 2019. február. 26. 12:33

Valamit nagyon tud az Apple: ezen a listán messze lehagyja a Samsungot, a Google-t és a Microsoftot

Az MBLM kutatócég az idén is elemezte a felhasználók és a márkák között kialakuló érzelmi kötődést. Bár egy kicsit rontott, de azért még mindig igen előkelő helyen végzett az Apple.

Három év után a Disney vette el az elsőséget az Apple-től az MBLM éves, a felhasználói kötődés elemzése után kialakított listáján, https://mblm.com/lab/ranking-tool/ de azért még így is a második helyen áll a cupertinói cég. A tanulmányból, amelyet 6200 értékelés alapján sok ezer márkán végeztek el három nagy piacot (Egyesült Államok, Mexikó, Egyesült Arab Emírségek) bevonva, kiderül, hogy az Apple-felhasználók 38 százaléka gondolja úgy, hogy elvileg ugyan tudna, de gyakorlatilag nem akarna e márka nélkül élni.

Megszokhattuk már, hogy a különféle értékeléseknél fej-fej mellett szokott végezni az Apple, a Samsung, a Google vagy a Microsoft, ezen a listán viszont elég nagy a szórás. A Samsung például csak a 12., a Google a 16., a Microsoft pedig jóval hátrébb, a 33. helyre került, igaz, az Xbox márka a 17. helyen végzett.

MBLM

A korcsoportok szerinti bontás azt mutatja, hogy az Apple igen erős márka a 18-54 évesek számára, a régebbi eszközökben tapasztalt akku gondok és a növekvő iPhone-árak dacára dacára. Azonban a három korcsoportot (18-34, 35-54, 55 felettiek) nézve egyetlen olyan márka sincsen, amelyik mind a hármuknál benne lenne az első ötben. Mert míg a Disney-nek és az Apple-nek szoros a kapcsolata az 55 év alattiakkal, addig az idősebb felhasználóknál az Amazon a befutó (amúgy az összesített lsita harmadik helye lett az övé). A 18 és 45 év közöttiek elsősorban a média- és szórakoztatóipari vállalatokhoz ragaszkodnak, az 55 év felettiek top 5-jébe be sem került ilyen cég.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés