Fennállása óta először számolhatott be nettó nyereségről a Spotify. Kár, hogy ez nem hosszú távú tendencia, legalábbis ezt jelzik az idei kilátások.
207 millió aktív havi felhasználót mondhat a magáénak a Spotify zenei streaming platform, és ez 29 százalékos emelkedést jelent az előző évi eredményhez képest. Az előfizetői szám még jobban, 36 százalékkal nőtt – jelenleg 96 millióan gondolják úgy, megéri néhány ezer forintnak megfelelő összeget áldozni a zenék szinte korlátlan tárházára. Az olcsóbb előfizetéseket (családi, diák) is figyelembe véve egy hónap átlagosan 4,18 euróba kerül a Spotify-on. Az előrejelzések szerint az év végére 127 millió előfizető lehet, és összességében 265 millióan fogják használni a Spotify-t.
A legutóbbi pénzügyi jelentés szerint 2018 negyedik negyedévében 1,495 milliárd euró volt a bevétel, ami 30 százalékkal magasabb a megelőző év hasonló időszakához képest. Az adók és az egyéb ráfordítások kifizetése után pedig 94 millió euró maradt a vállalatnál.
Sokáig nem ülnek majd a pénzen, a svéd vállalat ugyanis felvásárlásba kezdett, és a podcastek vonalán erősítene. Bevásárlókosarába tette hát a New York-i Gimlet Mediát (népszerű műsorok, pl. Reply All, StartUp, Crimetown előállítóját), illetve az Anchort. Ez utóbbi startupot 2014-ben alapították, és az új podcastek több mint 40 százalékát terjeszti, emellett nemrég bevezetett egy adserve modellt. A Spotify további 500 millió dollárt fordítana még felvásárlásokra. Ezek után már nem meglepő, hogy az idei előrejelzések nem annyira rózsásak: 360 millió dollár éves veszteséggel számolnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.