Hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátást, 130 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetnének be a német autópályákon. Ilyen még nem történt.
Nehéz elhinni, de a német autópályákon semmi nem korlátozza a haladási sebességet, amit többen, például a témában megszólaló Bild is a német autóipar minőségével indokol.
Ezért is annyira felfokozott most a hangulat a témában, ugyanis egy kiszivárgott kormányzati dokumentum arról tesz említést, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében konkrét sebességkorlátozást kellene bevezetni. A szakértők szerint a rendelkezés a környezetvédelmet szolgálja, amire a Párizsi Klímaegyezményben vállaltak is "kényszerítik" a német kormányt, hiszen ők is aláírták, hogy csökkentik az ország a szén-dioxid-kibocsátását. (Tegyük hozzá, a klímaegyezmény egy mostanság publikált kutatás szerint egyelőre nem sokat ért, sőt, a szén-dioxid-kibocsátás pont hogy nőtt.)
Mivel egyelőre csupán tervezetről van szó, konkrét intézkedésre nem került sor, illetve ha történik is, még nem világos, milyen feltételek mellett és egyáltalán mikortól léphet életbe. A dokumentáció mindenesetre kiegészítő javaslatokat is tartalmaz, hogy a vállalásnak gyakorlati haszna legyen: ezek közé sorolták például az üzemanyagok fokozatos megadóztatását, továbbá annak tervét, hogy több elektromos és hibrid autó cirkáljon az utakon.
A káros gázok, köztük például a metán és a nitrogén-oxid kibocsátásának csökkentésére már megvan a terv, igaz, nagy árat kell fizetni érte. Egy új tanulmány szerint ráadásul nincsenek bizonyítékok a globális felmelegedés jelentős szünetelésére vagy lassulására. Pedig változtatnunk kellene, mert ha nem tesszük, néhány év múlva olyan idő lesz a Földön, mint hárommillió évvel ezelőtt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.