Megemelte előfizetői árait a Netflix az Egyesült Államokban. Egy felmérés és egy gyors kalkuláció azt mutatja, összességében nem is olyan rossz a cég számára ez az elképzelés.
Érthető, hogy áremelésben gondolkozott a Netflix, hiszen egyre többet költ saját tartalmak előállítására és a nemzetközi terjeszkedésre. A legutóbbi hírek szerint jelentősen, 13-18 százalékkal megemelte az előfizetési díjakat az Egyesült Államokban. A legnépszerűbb előfizetés havi 2 dollárral (körülbelül 560 forinttal) kerül majd többe, és bár ez nem tűnik egetverő összegnek, biztosan lesznek majd, akiknél ez kiveri a biztosítékot.
Ezt támasztja alá a The Diffusion Group felmérése is, ami valamivel korábban már vizsgálta, mennyire érzékenyek a felhasználók az áremelésre. Hogy bennfentes információ állt a rendelkezésükre vagy egyszerűen csak szerencséjük volt, azt nem tudni, mindenesetre ennél aktuálisabban ki sem tudták volna választani a felmérés tárgyát.
A vizsgálatba 1940 amerikai felnőttet vontak be még decemberben, és azt tudakolták, hogy miként reagálnának, ha a Netflix havi 1 dollárral, 3 dollárral, illetve 5 dollárral emelné az árait. (Emlékeztetőül: a Netflix legolcsóbb előfizetése 7 dollárról 8 dollárra nő, a 11 dolláros előfizetést 13 dolláros váltja fel, a 14 dolláros helyett pedig 16 dolláros jön.) Bár a TDG felmérésénél használt összegek nem egyeznek meg a 2 dolláros emeléssel, következtetéseket azért lehet levonni.
Az 1 dolláros tarifaemelésnél 8 százalék mondta azt, hogy megszüntetné az előfizetést, másik 8 százalék pedig olcsóbbra váltana (már ha lenne ilyen). A 3 dolláros emelésnél a megfelelő számok 16 százalék és 22 százalék. A PhoneArena mindebből egy durva interpolációval kikalkulálta, hogy kétdolláros díjnövekedés esetén 12 százalék nem fizetne elő.
A PhoneArena tovább számolt, de nem 12 százalékkal, hanem a legkisebb 8 százalékkal. Ez az Egyesült Államokban 4,6 millió előfizetés-lemondást jelentene, ami – a legolcsóbb előfizetéssel kalkulálva – havonta 37 millió dollár bevételkiesést jelentene a Netflixnek. A fennmaradó 53 millió előfizető viszont legalább plusz egy dollárt hozna havonta, azaz a bevétel 16 millió dollárral több lenne.
Ezek a durva számítások is mutatják, hogy jól tudják a Netflixnél, hogy mit, miért csinálnak, és ezzel a tőzsde is egyetért. Az áremelés híre után ugyanis emelkedni kezdett a Netflix-részvény értéke.