Tech hvg.hu 2018. november. 16. 20:33

Rázúdultak a magyarok az Edigital és a Media Markt webshopjaira, volt egy kis meglepetés is

A Media Markt fél nap alatt fél hónapnyi forgalmat könyvelt el webáruházán. Az Extreme Digitalnál idén meglepetés volt: az örök slágert jelentő műszaki cikk mellett idén feltűnően sok tisztítószer fogyott.

Idén több webáruház előre hozta az egyébként jövő pénteken esedékes, Black Friday akciós időszakot. Van, ahol már hónap eleje óta 6 óránként új leárazás van, máshol hétfőtől tartó kedvezményekkel próbálják szétteríteni a rendkívüli forgalmat. A legnagyobbak közül az Extreme Digital és a Media Markt a pénteki üzemkezdettel vágott bele a fekete péntekbe.

A Media Markt közleménye szerint az akció népszerűsége mára jelentősen érezhető a webáruház forgalmában, fél nap alatt egy átlagos értékesítési hónap felének megfelelő érdeklődést tapasztaltak. Ilyenkor a weboldal belső keresőjének használata ilyenkor drámaian megugrik: 12 óráig már hétszer annyi keresés volt, mint egy szokásos napokon.

hvg.hu

Érdekes trend, hogy a vásárlók ilyenkor mobilon ellenőrzik az ajánlatokat, de a kiválasztott terméket végül még mindig inkább laptopon vagy asztali gépen rendelik meg.

A Media Marktnál főként konzolt, nagyméretű, nagyfelbontású okostelevíziót és szárítógépet választottak a vásárlók.

Konzol, tévé, mosogatókapszula

A hazai piacvezető Extreme Digital közleményéből kiderül: hasonló termékekre volt kereslet náluk is. Az akciót reggel 6-kor indító webáruházbana kora reggeli első vásárlói roham során elsőként a PlayStation 4 Pro és Xbox One X prémium játékgépek fogytak el, délutánra azonban az olcsóbb változatokból is kifogytak a több száz darabos készletek.

Sony

Az örök slágernek számító műszaki cikkek mellett az idei fekete pénteken kiemelkedő sikere van a fogyasztási cikkeknek is: a Black Friday-en rengeteg tisztítószert, mosó-, és mosogatókapszulát rendeltek a vásárlók akciósan elérhető, nagy kiszerelésben.

Összességében ezres nagyságrendben fogytak a Huawei és a Samsung középkategóriás okostelefonjai, így például a P20 Lite és a Galaxy A8 modellek. A tévék közül a Black Friday-en egyértelműen a prémium típusokra utaznak a magyar vásárlók, hiszen a legnagyobb értékben 43, 49, 50 és 55 colos átlójú Samsung, LG, Sony modellek fogynak, beleértve a kategórián belül viszonylag újnak számító OLED-tévéket is. Több száz darab fogyott a Beko A++ energiaosztályú, takarékos, hőszivattyús kivitelű szárítógépéből, a Nespresso kapszulás kávégépeiből és az ugyancsak népszerű elektromos fogkeféből.

Hazánk mellett idén először további hét országban (Románia, Ausztria, Cseh Köztársaság, Szlovákéia, Bulgária, Szlovénia, Horvátország) is elérhetők az Extreme Digital akciói. Magyarország mellett a cég fekete pénteke a Romániában élő felhasználók körében a legnépszerűbb. A vállalat közleményéből kiderül: a két piac közötti érdekes eltérés, hogy míg itthon az okostelefonok fogynak nagyobb számban, addig a román megrendelők körében inkább a laptopok kelendőek az IT-kategóriájú termékek közül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.