Egyelőre úgy tűnik, a Facebook túl későn ébredt, mert míg a TikTok szép lassan közelíti a milliárdos felhasználói bázist, a Facebook csak most adta ki az ezzel konkurens alkalmazását.
Az elmúlt hónapban elképesztően nagyot ment a kínai ByteDance által fejlesztett alkalmazás, a TikTok. Októberben csak az Egyesült Államokban 3,81 millióan töltötték le október folyamán. A minden más közösségi alkalmazást maga mögé utasító TikTok fejlesztői júniusban adtak hírt az 500 milliós (aktív) felhasználószám eléréséről. A trendvonatról úgy tűnik, a Facebook sem szeretne lemaradni, csak erről mintha elfelejtettek volna szólni.
A The Verge beszámolója szerint ugyanis Zuckerbergék minden különösebb hírverés nélkül készítették el a Lasso nevű alkalmazást, aminek nem titkolt szándéka, hogy átvegye a piacvezető szerepet a TikToktól. Persze ez egyfajta "két legyet egy csapásra" dolog, hiszen nemcsak egy újabb területen lenne ezzel piacvezető a Facebook, de a fiatalokat is behúzná a platformra. És erre szükségük is van, mert míg 2014-ben a tizenévesek 71 százaléka használta a Facebookot, 2018-ban ez az arány már csak 50 százalék.
Az appról először október végén lehetett hallani, majd csupán a termékmenedzsere, Bowen Pan írt róla Twitteren.
Today, my team launched Lasso (@lassovideos), a new video app that lets you create short, fun videos and share them with friends.
— Bowen Pan (潘博文) (@bowenpan) 2018. november 9.
Check it out on:
- iOS App Store: https://t.co/2MngxBOem0
- Android Play Store: https://t.co/jpy1tgy8wT
A Lassóban a felhasználók videóra vehetik, ahogy táncolnak, vagy épp playbackelhetnek, emellett a Vine-hoz hasonlóan rövid klipeket is rögzíthetnek. Az alkalmazás már androidos készülékekre, valamint iPhone-ra és iPadre is elérhető. Tapasztalatunk szerint Magyarországon egyelőre még nem.
Az alkalmazásba egyébként az Instagramon keresztül, vagy a Facebook segítségével létrehozott fiókkal lehet – a profilunkat pedig nem lehet privátra állítani. Az appban engedélyezni kell, hogy a hozzáférjen a profiloldalhoz, valamint a fotókhoz és a videókhoz is. Ezek után már böngészhetünk a saját tartalmak között, a hashtagek segítségével pedig szűrhetjük is a témákat – írja a The Verge. A létrehozott tartalmat a Facebook Történetekben lehet megosztani, később viszont az Instagram Történetekben is meg lehet majd.
A beszámoló szerint már most rengeteg tartalom van a platformon, épp úgy, ahogy az a Facebook Watch esetében is volt. Kérdés, mennyire késett el vele a Facebook, hiszen a TikTok 2016 óta létezik.
A Lasso Magyarországon még nem elérhető, de azonnal írunk róla, amint az lesz. Ha szeretne róla elsőként értesülni, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.