Incidens: a Jet Airways B738-as járata az indiai indauri repülőtérre tartott, amikor a repülőtér „eltűnt”, pedig David Copperfield ott sem volt – ezzel a felütéssel számolt be a The Aviation Herald repülésbiztonsági szakoldal arról a hétvégén nyilvánosságra került október 1-jei esetről, amely az említett indiai légikikötőben történt, éjszaka.
Az eset beköveztekor a Mumbai városából indult 9W-383 számú járat már a leszállás utolsó fázisára utaló „végső egyenesen” volt, azaz egyenes vonalban repült a repülőtér jellegezetes csíkokkal kivilágított futópályája felé.
A pilóták már majdnem letették a gépet, amikor hirtelen kialudtak a megközelítést segítő fények, a futópálya fényei, valamint úgy általában minden fény a közelben. Mivel éjjel fél 11 körül járt az óra, a pilóták hirtelen semmit nem láttak a repülőtérből, mintha az hirtelen eltűnt volna. Azonnal az átstartolás mellett döntöttek, azaz a landolást megszakítva újból a levegőbe emelkedtek.
A beszámoló szerint nagyjából 20 másodperccel később „jelent meg ismét a repülőtér”. A Jet Airways járata így egy kör megtétele után, nagyjából 15 perccel később már sikeresen landolt Indaurban.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mi állt a váratlan bűvésztrükk mögött. Leginkább valószínűnek egy áramkimaradás tűnik. A The Aviation Herald egyik kommentelője ennek kapcsán megjegyezte: a CAT II besorolású futópályák infrastrukturúját ugyan kötelező úgy megépíteni, hogy áramkimararás esetén 1 másodpercen belül átkapcsoljon a rendszer a vészhelyzeti áramforrásokra, a CAT I. kategóriában 15 másodperc a megkövetelt szintidő.
Egy éjszakai landolás egyébként minden esetben érdekes – ha nem is ilyen izgalmas, de mindenképp látványos. Ezt támasztja alá egy videó is: ezt látják a pilóták, amikor éjjel szállnak le Los Angelesben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.