Mintha csak meghallották volna Varga Mihály pénzügyminiszter tusványosi beszédét a Facebooknál: igyekeznek a kisebb vállalkozások kedvében járni. A közösségi hálón most vágnak bele az oldalak átalakításába, idővel minden cégtípus külön megjelenést és funkciókat kap.
Újratervezik azokat a Facebook-oldalakat, amelyek valamilyen helyi vállalkozáshoz tartoznak – közölték a közösségi oldal üzemeltetői. Először az éttermek, a televíziós műsorok és a helyi szolgáltatások oldala változik meg, az ígéret szerint azonban minden vállalkozástípus külön dizájnt kap majd.
A kinézet mellett funkcionális újítások is várhatók, melyeknek köszönhetően vonzóbbak, illetve könnyen elérhetőek lehetnek a neten a kisvállalkozások. Ez kifejezetten jó hír például azoknak a cégeknek, melyek nem rendelkeznek jól használható honlappal, vagy éppen semmilyen weboldaluk nincs. (A hazai kkv-szektorban is több ilyen céget találni, ahogy erre legutóbb Varga Mihány pénzügyminiszter is utalt, Tusványoson.)
A Facebook-oldalakon könnyebben meg lehet majd találni az értékeléseket, így könnyebb lesz eldönteni, hogy be akarunk-e térni az adott helyre. Az értékelések leadását pedig külön ösztönzi is a közösségi oldal, így több szöveget írhatunk, és fotót is csatolhatunk hozzá.
Ha egy étterembe vagy fodrászathoz szeretnénk időpontot foglalni, ezt is egyszerű(bb)en megtehetjük az adott vállalkozás/vállalkozó Facebook-oldalán keresztül.
A változást első körben a Facebook mobilos felületén aktiválják, de valószínű, hogy idővel átvezetik az asztali verzióra is.
Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.