A Facebook az amerikai felhasználók egy szűk csoportján már teszteli a hírfolyamban megjelenő újfajta hirdetéseket. A kiterjesztett valóság segítségével megjelenített termékek sokkal jobb vásárlási élményt kínálnak, mint amilyet eddig ismertünk.
Miközben sokat hallani arról, a virtuális- és a kiterjesztett valóságot milyen sokféle módon integrálhatjuk az életünkbe – javíthatja az oktatás minőséét vagy épp újfajta közösségi élményeket kínál –, más területen is igyekeznek kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. A Facebook kedden bejelentette: új, kiterjesztettvalóság (AR) -hirdetéseket kezd el megjeleníteni a közösségi oldalon.
Megijedni nem kell, egyelőre nem árasztják el a hírfolyamot ezek a szponzorációk, egyelőre csak az amerikai felhasználók egy szűk rétege teszteli a megoldást. Amiről azonban már így is sok mindent elárultak.
Az AR-hirdetések lényege, hogy a különböző termékeket – bútorokat, kozmetikumokat, ruhákat és egyéb kiegészítőket – már azelőtt kipróbálhatjuk (vagyis megnézhetjük, hogy az adott környezetben hogyan nézne ki), hogy megvásárolnánk azt. Az első ilyen hirdetés a Michael Kors márkához kötődik, amelynek köszönhetően a napszemüvegek között válogatva nézhetjük meg, hogyan áll nekünk az adott darab.
Ty Ahmad-Taylor, a Facebook termékmenedzselésért felelős alelnöke szerint a cél az, hogy újfajta vásárlói élményt kínáljanak, ugyanakkor segít a cégeknek az értékesítésben.
Maguk az AR-hirdetések egyébként ugyanúgy néznek ki, mint a hagyományos változatok, ám kapnak egy "Tap to try it on" feliratú gombot, amelyet megnyomva máris "kipróbálhatjuk" az adott terméket.
Bár egyelőre csak a Michael Kors jelenít meg ilyen hirdetéseket, a Facebook szerint hamarosan több más terméknek is lesz majd AR-hirdetése.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.