Tech hvg.hu 2018. július. 11. 12:03

Olyan új reklámfajtát vezet be a Facebook, amit tényleg élvezet lesz nézni – és hasznos is

A Facebook az amerikai felhasználók egy szűk csoportján már teszteli a hírfolyamban megjelenő újfajta hirdetéseket. A kiterjesztett valóság segítségével megjelenített termékek sokkal jobb vásárlási élményt kínálnak, mint amilyet eddig ismertünk.

Miközben sokat hallani arról, a virtuális- és a kiterjesztett valóságot milyen sokféle módon integrálhatjuk az életünkbe – javíthatja az oktatás minőséét vagy épp újfajta közösségi élményeket kínál –, más területen is igyekeznek kihasználni a benne rejlő lehetőségeket. A Facebook kedden bejelentette: új, kiterjesztettvalóság (AR) -hirdetéseket kezd el megjeleníteni a közösségi oldalon.

Megijedni nem kell, egyelőre nem árasztják el a hírfolyamot ezek a szponzorációk, egyelőre csak az amerikai felhasználók egy szűk rétege teszteli a megoldást. Amiről azonban már így is sok mindent elárultak.

Az AR-hirdetések lényege, hogy a különböző termékeket – bútorokat, kozmetikumokat, ruhákat és egyéb kiegészítőket – már azelőtt kipróbálhatjuk (vagyis megnézhetjük, hogy az adott környezetben hogyan nézne ki), hogy megvásárolnánk azt. Az első ilyen hirdetés a Michael Kors márkához kötődik, amelynek köszönhetően a napszemüvegek között válogatva nézhetjük meg, hogyan áll nekünk az adott darab.

Facebook

Ty Ahmad-Taylor, a Facebook termékmenedzselésért felelős alelnöke szerint a cél az, hogy újfajta vásárlói élményt kínáljanak, ugyanakkor segít a cégeknek az értékesítésben.

Maguk az AR-hirdetések egyébként ugyanúgy néznek ki, mint a hagyományos változatok, ám kapnak egy "Tap to try it on" feliratú gombot, amelyet megnyomva máris "kipróbálhatjuk" az adott terméket.

Bár egyelőre csak a Michael Kors jelenít meg ilyen hirdetéseket, a Facebook szerint hamarosan több más terméknek is lesz majd AR-hirdetése.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.