Mintha már nem volnának olyan vonzóak a Samsung csúcstelefonok, mint korábban, legalábbis ezt mutatják a legújabb értékesítési adatok.
Nagy reményekkel indította útjára a Samsung a Galaxy S9-et, azonban némiképp csalódnia kellett, idei csúcstelefonja nem fogy olyan jól, mint a Galaxy S8. Ez pedig már csak azért is aggasztó lehet, mivel a Galaxy S8-ból nem értékesítettek annyit, mint a Galaxy S7-ből. Mindez a profitban is megmutatkozik, hiszen – írja a Reuters – a dél-koreai óriás várhatóan a legkisebb profitnövekedést könyvelheti el a második negyedévre több mint egy évre visszamenőleg.
A Samsung által indított utolsó igazán sikeres modell állítólag a Galaxy S4 volt, amelyből 80 millió talált gazdára. Tulajdonképpen a Galaxy S7 is népszerű volt, azonban azóta csökken a piaci teljesítmény.
A következő csúcstelefon az augusztusban megjelenő Galaxy Note9 lesz (erről a modellről számos kiszivárgott részletet elolvashatnak, ha követik ezt a linket), azonban mivel csak keveset változik elődjéhez, a Galaxy Note8-hoz képest, nem jósolnak neki átütő piaci sikert. Sokan azzal magyarázzák a Galaxy S9 viszonylagos sikertelenségét, hogy nem sok újat hozott a Galaxy S8-hoz képest. „A Samsung mobiltelefonok funkciói nem elég vonzóak ahhoz, hogyaz ügyfelek áldozzanak rá – fogalmazott a HI Investment & Securities egyik elemzője. Az is probléma lehet – véli a Counterpoint szakembere –, hogy a Samsung csak a hagyományos forgalmazási csatornákra támaszkodik, míg vetélytársai kihasználják az online értékesítési lehetőségeket is.
Szintén gondot jelenthet, hogy a Samsung lényegében a Galaxy S8-at adta ki idén is, az S9-nek csupán a kamerájával hoztak komolyabb újítást. Ez elégnek is tűnt a győzelemhez, de csak egy hónapot át. Akkor ugyanis a Huawei bemutatta a P20-szériát. A fotózás terén az egyik legkomolyabb tesztlabornak számító DxO Labs szerint a Huawei P20 maga mögé utasította az iPhone X-et és az akkor alig egy hónapja királlyá koronázott Samsung Galaxy S9+-t. A P20 Pro pedig még ennél is jobb. (Itt találja az aktuális ranglistát.)
Az alábbi grafikon a Samsung negyedéves eladásait mutatja. Bár a cég értékesítése (és a nyeresége is) igen magas szinten maradt, a legutóbbi értékesítési visszaesés aggasztó lehet a mostani piaci körülmények között. (A 2016-os nagy visszaesésnek jóval konkrétabb oka volt: a Galaxy Note7-fiaskó.)
Miközben a Samsungnál mostanság gondok vannak, mások sokkal jobb eredményeket könyvelhetnek el. Különösen a kínai gyártók, akiknek okostelefonjai egyre népszerűbbek a világ különböző piacain. Közülük is a legnagyobbikon, a kínai piacon a Samsungnak mindössze 1,3 százalékos a piaci részesedése, a Huaweié pedig 22,5 százalék.
Talán változik a helyzet a Galaxy S10 és az összehajtható okostelefon (Galaxy X?) jövő évi megjelenésével. A Galaxy S10 állítólag számos újdonságot kap, érkeznek is ezekről a pletykák rendesen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.