A Concorde óta mindenki azt várja, hogy végre újra legyen szuperszonikus repülőgép a polgári légi közlekedésben. A Boeing már nagyon szeretné megépíteni a sajátját, de hosszú évek telnek majd el, mire valóság lehet belőle.
Ha valaki utazott már hosszú távon repülővel, az pontosan tudja, hogy az út hosszával egyenes arányosságban növekszik a kényelmetlenségi faktor. Egy Budapest és München közti, nagyjából egyórás repülőút viszonylag gyorsan eltelik, a két és fél órás Budapest–London alatt már kezd kényelmetlenné válni az ücsörgés, egy Budapest–Lisszabon út három órája után sokan már alig várják, hogy kiszállhassanak. És akkor 8-10 órás utakról még nem is beszéltünk.
Korábban már "tudtak egy rövidebb utat", ám a Concorde 2003-as nyugdíjazása óta nincsenek szuperszonikus repülőgépek a polgári légi közlekedésben. Az iparág szereplői az elmúlt években már több ötlettel is előálltak a kategória újbóli megteremtésére, a Boeing sem maradhatott adós.
Az amerikai cég a napokban, egy Atlantában megrendezett szakmai konferencián mutatta be a jövő szuperszonikus utasszállítójátnak koncepciórajzát.
A vállalat reményei szerint a gép jelentős változást hozhat a légi közlekedésben, a tervek szerint ugyanis a jelenlegi közel 7 órás London–New York repülőút kevesebb mint 2 órára csökkenne.
A tervek szerint a Boeing nemcsak polgári, hadi célokra is készítene ilyen repülőgépeket. Csak győzzük kivárni: a jelenlegi számítások szerint is legalább 20-30 év kell, mire a koncepciórajzon bemutatott gép felszállhat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.