Azonnali hatállyal elrendelte a Boeing 737 repülőgépek egy részén üzemelő hajtóművek ventilátorlapátjainak vizsgálatát az amerikai légügyi hivatal (FAA) és az európai légügyi hatóság (EASA). A sürgősségi légialkalmassági direktíva kiadása mögött a Southwest Airlines gépének néhány nappal ezelőtti balesete áll, melyben az egyik utas életét vesztette.
Az Egyesült Államokban és Euróoában is kiadott direktíva szerint azokat a CFM56-7B típusú hajtóműveket kell átvizsgálni 20 napon belül, amelyek harmincezer ciklusnál többet teljesítettek – írja az AIRportal. Az érintett, magas számú ciklust teljesített hajtóműveket a CFM International hajtóműgyártó által április 20-án kiadott utasítások szerint ultrahangos módszerrel kell elvégezni a hajtómű első lapátsorának mind a 24 darab ventilátorlapátja esetében.
A CFM számítása szerint a direktívában meghatározott átvizsgálást világszerte 681 darab hajtóművön kell elvégezni.
Az AIRportal emlékeztet: az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség elsődleges vizsgálatai szerint a Southwest Airlines légitársaság Boeing 737-700-asán a bal oldali, egyes hajtómű első lapátsorának 13-as számú lapátja anyagfáradás miatt válhatott le a tengelyről, melynek következtében a hajtómű teljes beömlőnyílása és a hajtómű borítása leszakadt. A hajtóműről leszakadó alkatrészek a gép törzsén és a bal szárnyon is több helyen sérülést okoztak, valamint az utaskabin egyik bal oldali ablakát betörték. Az érintett ablaknál ülő utast a hirtelen nyomásesés részben kiszippantotta a repülőgépből, és bár utastársai később visszahúzták, a nő belehalt a súlyos sérülésekbe.