Tíz éve a légitársaságok közül elsőként az Emirates engedélyezte, hogy az utasok repülés közben is kezdeményezhessenek és fogadhassanak telefonhívást, valamint szöveges üzenetet küldhessenek a mobiltelefonjukról.
Az első fedélzeti mobiltelefonhívást 2008. március 20-án indították az Emirates Dubajból Casablancába közlekedő EK751-es járatán, azóta pedig több mint 2,8 millió hívást bonyolítottak a fedélzeten: 60 százalékuk kimenő hívás volt, de a repülőgépek utasai több mint 1 millió bejövő hívást is fogadtak a fedélzeten.
A légitársaság közlése szerint a leghosszabb, 3 óra 50 perces telefonhívást Orlando és Dubaj között regisztrálták 2018. február 5-én.
Az elmúlt tíz év során 87 millió szöveges üzenetet küldtek és fogadtak az Emirates járatain utazók.