Tízezreknek okozott csalódást egy instagramos bejegyzés, ami azt állította: a képmegosztó újra időrend alapján fogja összeválogatni a hírfolyamában megjelenő fotókat. A kiírás azonban kacsa volt, a fejlesztők egyáltalán nem terveznek ilyet.
Gyakran éri kritika a Facebook hírfolyamának összeállításáért felelős algoritmust, az EdgeRank névre hallgató háttérfunkciót, amiért nem időrendi sorrendben jeleníti meg az oldalra felkerült tartalmakat. A funkció ugyanis az ismerősök és az általunk követett oldalak által közzétett bejegyzéseket „figyelve” próbálja meg kiválogatni azokat, amik jó eséllyel érdekelhetnek minket, csakhogy a rendszer hol sikerrel, hol sikertelenül teszi ezt – így elég gyakran maradunk le olyanról is, amire valószínűleg tényleg kíváncsiak lettünk volna.
A metódus jó ideje az Instagramra is beköltözött, ahol hasonló elvek alapján gyűjti össze az érdekesnek vélt posztokat, legalább akkora sikerrel, mint ahogy a Facebooknál is. A változást fokozatosan vezették be a képmegosztó felületén, és már röviddel az élesítés után sokan kezdték kifogásolni, amiért le-lemaradnak bizonyos fotókról. Egy napokban felmerült pletyka miatt egy ideig nagyon úgy tűnt, hogy az Instagram átgondolta a dolgot, és két évvel az algoritmus bevezetése után visszatérnek a régi, időrend alapú megjelenítéshez.
Csakhogy a hír kacsa volt, jegyzi meg a Mashable, annak ellenére is, hogy nagyon hihetőnek tűnt. Egy magát Instagram-alkalmazottnak beállító fotós, bizonyos Jack Harding ugyanis saját Instagram Stories oldalán közzétett videójában azt írta: a szolgáltatás rövidesen visszatér a jól bevált módszerhez, amihez Harding több felvételt is mellékelt, időrendi sorrendben, bizonyítva, hogy nála már „működik” a régi/új funkció.
A csaknem 170 ezer követővel rendelkező Harding meséje így gyorsan terjedni kezdett, annyira, hogy az Instagramnak is reagálnia kellett rá, egyúttal cáfolva a kiírásban említetteket, miszerint nincs arra vonatkozó tervük, hogy visszakapcsolnák a régi hírfolyamot. Harding egyébként saját bevallása szerint egyszerű viccnek szánta az egészet, amit később szerinte tisztázott is, de úgy tűnik, addigra már késő volt, a videó rövid idő alatt tízezrekhez jutott el.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.