Néhány nap leforgása alatt annyian töltötték le és regisztráltak a Vero nevű alkalmazásba, hogy a szerverek sem bírták a terhelést.
Az elmúlt napokban óriási figyelmet kapott egy olyan alkalmazás, amely 2015 óta létezik, és amit egészen az elmúlt hétig csupán néhány felhasználó fedezett fel magának. Az "új Instagramot" egyetlen nap alatt több mint 500 ezer felhasználó telepítette fel iPhone-jára vagy iPadjére csak az Egyesült Államokban, a közösségi oldal pedig annyira népszerű lett, hogy már a működést biztosító szerverek sem bírták a terhelést, így a felhasználóknak még a regisztráció is nehézkesen ment. (Mi is megpróbáltuk, a regisztráció egészen könnyen sikerült, az app bezárása után azonban már nem tudtunk visszajutni oda.)
A Vero nevű appot az egykori libanoni miniszterelnök, Rafik Hariri fia, a milliárdos üzletember Ayman Hariri készítette el még 2015-ben. A Vero tulajdonképpen egy közösségi oldal, pont olyan, mint az Instagram, van azonban egy jelentős különbség: nincsenek rajta hirdetések. A Mashable beszámolója szerint ugyanis Hariri azért hozta létre az androidos eszközökre, valamint iPhone-ra és iPadre is elérhető appot, mert elege volt a közösségi oldalak adatvédelmi politikájából – vagyis, hogy a látogatókról összegyűjtött adatokat a hirdetőknek értékesítik.
A Vero alapjában véve olyan, mint az Instagram, lényeges különbség azonban, hogy nemcsak fotókat, de szöveget, linkeket, könyv-, televíziósműsor- vagy filmajánlókat is posztolhatunk.
A regisztráció nem túl bonyolult, elég megadni a nevünket, e-mail-címünket és a jelszavunkat, a rendszer azonban kéri a telefonszámunkat is. Erre azért van szükség, mert az app a megadott számra küld egy biztonsági kódot, amit beírva tudjuk befejezni a regisztrációt.
Ha kész a regisztráció, az app felajánlja, hogy a telefon névjegyzékéből megkeresni nekünk az ismerősöket a rendszerben.
Ha ez megvan, már posztolhatunk is, amit mi a (valószínűleg) leterheltség miatt egyelőre nem tudtunk megtenni.
A leterheltség nem meglepő, hiszen néhány hete még valahol az 566. hely környékén szerepelt abban 1500-as listában, amely a legnépszerűbb appokat jeleníti meg az Apple App Store-jában. Az App Annie elemzőinek becslései szerint 24 óra alatt hirtelen 500 ezren töltötték le a programot, nem sokkal később pedig sikerült áttörni az 1 milliós lélektani határt is. Az alkalmazás népszerűségét valószínűleg annak köszönheti, hogy az Instagram felhasználóinak elegük lett a bejegyzéseket rangsoroló algoritmusokból. A Veróban ugyanis nincs ilyesmi, a posztokat ugyanis fordított időrendi sorrendben jeleníti meg a rendszer az algoritmus helyett.
Emellett böngészhetünk a bejegyzések között a hashtagek segítségével, a kapcsolatainkat pedig körökre oszthatjuk. Ezek alapján lehetnek az oldalon közeli barátokként, barátokként, ismerősökként és követőkként megjelölt felhasználók, a bejegyzés készítésekor pedig választhatunk, hogy a tartalmakat mely csoportokkal szeretnénk megosztani.
A Vero fejlesztője szerint hirdetés a jövőben sem lesz az oldalon, később azonban évente egy kisebb "előfizetői díj" várható.
Ha tudni szeretne a Veróval kapcsolatos új hírekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.