Az Apple nemrég bemutatkozott okoshangszórója vitathatatlanul drága kütyü. Meglepő módon kisebb rajta a haszon, mint a jóval olcsóbb intelligens hangszórókon.
Az Apple nem épp arról híres, hogy ne hagyna kellő nyereséget magának egy-egy termékén. Ezért is meglepő, hogy az igen drága (349 dolláros) HomePodon kevesebb a haszna, mint versenytársainak a jóval olcsóbb modelleken.
A Bloomberg beszámolója a TechInsightsot és az IHS Marketet idézve állítja, hogy a HomePod összességében 216 dollárba kerül az Apple-nek. Ez azt jelenti, hogy ebben az esetben 38 százalékos árréssel dolgozik, ami jóval kevesebb, mint amit mondjuk az iPhone-oknál alkalmaz: a tavalyi modelleknél maradva, az iPhone X-et 64 százalékos, az iPhone 8-at pedig 59 százalékos árréssel adja. A 2015-ös, 349 dollárba kerülő Apple Watchhoz pedig – kalkulálta ki az IHS – csupán 84 dollárba kerültek az anyagok.
De térjünk vissza az okoshangszórókhoz! A Google 66 százalékos árréssel értékesíti a Google Home-ot, az Amazon pedig 56 százalékot keres az Amazon Echón.
Az Apple nem megszokott szerénysége nagy valószínűséggel azzal magyarázható, hogy szeretne minél többet eladni a HomePodból, amely azért így is igen drága, és vannak (jóval) olcsóbb konkurensei, bár ezek hangminősége messze nem olyan, mint az Apple-hangszóróé.