A bécsi repülőtér egyéni beléptető rendszere után az osztrák szállodák is teret adnak a digitális megoldásoknak. A Gustaffo névre keresztelt beszélő okos robotportás fő célja a vendégek elégedettségének növelése.
Európában eddig 38 szállodában alkalmaznak digitális portaszolgálatot. Az osztrák fővárosban a bécsi vasútállomás (Hauptbahnhof) mellett talalálható Hotel Zeitgeistban tesztelik december óta az okos robotportás-rendszert, a Gustaffot. Az új digitális portaszolgálat egy komplex információs központ, amely okostelefonról a nap 24 órájában elérhető: a vendégek egy weboldalon keresztül igényelhetnek szobaszervizt, foglalhatnak asztalt egy étterembe vagy rendelhetnek taxit.
A bécsi startup mögött az Amazon Alexa beszédfelismerő rendszere áll. A hotel vendégei a hangvezérelt Amazon Echo készülék segítségével gyors szóbeli tájékoztatást és választ kaphatnak olyan kérdésekre például, hogy meddig tart a reggeli, milyen szolgáltatások érhetőek el a szállodában, vagy arról, hogy milyen kikapcsolódási lehetőség vannak Bécsben.
A digitális hotelszerviznek azonban nem célja a hagyományos portaszolgálat munkakör leváltása. A fejlesztők reményei szerint a szállodák az új találmánnyal hatékonyabbá tudják tenni a kiszolgálást és így a hagyományos portaszolgálatnak több ideje marad a vendégek egyéni kéréseinek teljesítésére. Kereskedelmi szempontból is több előnnyel jár, hiszen a vendégek által feltett kérdéseket és kéréseket a rendszer segítségével a szállodák azonnal ki tudják értékelni.
A robotporta feltalálói jelenleg egy olyan okos szállodai szobakulcs-rendszer tesztelésén dolgoznak, amely okostelefonról is könnyen működtethető lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.