Partnerségre lép az LG és a nagy autógyártók által felvásárolt, digitális térkép- és helymeghatározási szolgáltatásokat nyújtó HERE Technologies. Az együttműködés célja, hogy a két vállalat az önvezető járművek számára közösen fejlessze ki a telematikai megoldások következő generációját, mégpedig az LG technológiája ést a HERE nagy pontosságú térképadatainak és helymeghatározási szolgáltatásainak kombinálásával.
A telematika a telekommunikációt és az informatikát integráló iparág, amely a járműveket olyan biztonsági és infotainment szolgáltatásokkal látja el, mint amilyen például a navigáció, a helymeghatározás vagy baleset esetén az automatikus segélyhívás. Ehhez számos kommunikációs technológiát vesz igénybe, a GPS- és DMB- (Digital Multimedia Broadcasting, azaz digitális multimédiás műsorszórás) hálózatoktól kezdve a Bluetooth- és wifi-kapcsolaton át a mobilkommunikációs csatornákig. A 2013 óta az iparág megharátozó szereplőjének számító LG most arról adott tájékoztatást: elkötelezte magát amellett, hogy az önvezető járművek rendkívül gyorsan fejlődő iparága számára a legmodernebb, rendkívül precíz térképinformációkat tartalmazó megoldásokat fejlessze ki.
A HERE a globális autóipar egyik vezető térképadat- és helymeghatározási szolgáltatójának számító vállalat, amelynek megoldásait napjainkban a világ útjain több mint 100 millió autó használja. A társaság az autógyártókkal együttműködve dolgozik a HD Live Map nagy pontosságú, felhő alapú térképszolgáltatásán, amely támogatja az összekapcsolt ADAS- (Advanced Driver Assistance Systems, azaz fejlett járművezető-asszisztensi rendszerek) és az automata járművezetői megoldásokat. A HD Live Map – amelyet az LG a HERE-rel közösen kifejlesztendő eszközökben is felhasználna – képes azonosítani az utak és környezetük jellemzőit, köztük a sáv-felfestéseket, a stoptáblákat, a zebrákat, a sebességkorlátozó táblákat és a jelzőlámpákat. A HERE szellemi tőkéje és a benne rejlő lehetőségek fontosságára 2015-ben az irányította rá a figyelmet, hogy három globális autógyártó, az Audi, a BMW és a Daimler konzorciuma felvásárolta a vállalatot. Ezt követően további befektetők érkeztek a szélesebb értelemben vett technológiai iparból.
A telematikai megoldások – amint elérik a megfelelő fejlettséget – az önvezető autók kommunikációs központjaként játszhatnak majd kulcsszerepet. Ezek a rendszerek első lépésként az autók szenzorai – kamerák, radarok és lézerradarok (lidar) – által érzékelt környezeti adatokat a felhőbe továbbítják csakúgy, mint a közelben tartózkodó egyéb járművekről a V2X-megoldások révén beérkező adatokat. (A V2X – Vehicle-to-Everything – a környezetével, pl. más járművekkel, eszközökkel, a közlekedési infrastruktúra elemeivel kommunikáló járműveket jelenti.) Ezt a begyűjtött információtömeget a rendszer kielemzi és továbbítja a járművek telematikai rendszerei számára, így személyre szabott vezetési és közlekedési információkat szolgáltat.
Az LG telematikai megoldásai számos távközlési technológiát támogatnak, a GPS-től kezdve a Bluetooth-on és a wifin át egészen a mobilkommunikációig. A vállalat mérnökei nagy erőkkel dolgoznak az LTE szabványnál négy-ötször gyorsabb adatátvitelt és 90 százalékkal kevesebb késleltetési időt biztosító 5G eszközök fejlesztésén, amelyek ideális megoldást jelentenek az új generációs önvezető járművek működtetéséhez.
V2V-megoldásokat egyébként már Magyarországon is fejlesztenek. Kevesen tudják, de a magyarországi M1-es autópálya mentén van a világ leghosszabb – 160 kilométeres – jármű-kommunikációval felszerelt útszakasza. Az ott is szerzett tapasztalatoknak köszönhetően hamarosan 10 balesetből 8 megy a kukába.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.