Ha ön is azok közé tartozik, akik szerint túlzás egy MacBook árát elkérni egy okostelefonért (értsd: iPhone X), akkor olvassa el, mit gondolnak erről az Apple vezető szakemberei.
Tim Cook már korábban kifejtette, hogy valójában olcsónak tartja az iPhone-t, később pedig arra is kitért, hogy csak a jó kávékról kell lemondania egy ideig annak, aki ilyen telefont szeretne. Ez persze csak egy vélemény (az ő anyagi helyzetéhez viszonyítva biztos nem drága a jubileumi iPhone), de azért az mégis csak tény, hogy az eddigi legdrágább iPhone-ról van szó, és úgy egyébként is nehéz nála drágább készüléket találni a piacon (leszámítva persze a különféle feltuningolt luxusmodelleket).
A TIME magazinnak adott interjúban két Apple-vezető ezt nem is tagadja, ehelyett inkább azt boncolgatják, hogyan magyarázza a vállalati kultúra a telefon drágaságát. Dan Riccio, az Apple hardvertechnikai alelnöke például kifejti, hogy a céljuk mindig is az volt, hogy a lehető legjobb terméket készítsék, és ezt nem feltétlenül a legalacsonyabb költséggel. Magyarán: az Apple-termékek drágák, de igen jók. Viszont arra is kitér, hogy az új modellek megjelenése után a cég tovább értékesíti a régebbieket, amelyeken már szerényebb az ár. A tavalyi iPhone 7-ek ára is valamennyire csökkent az idei iPhone-ok megjelenése után.
Jony Ive, az Apple vezető tervezője szerint az iPhone-ok azért drágábbak az átlagnál, mert nem csupán telefonok, hanem olyan eszközök, amelyekbe fejlett pluszfunkciók kerülnek. Az iPhone X-nél, mondja, rendkívül összetett problémákat kellett megoldani (például a Home gomb eltüntetését, funkciójának kiváltását a széltől szélig érő kijelző érdekében).
Ive szerint az Apple-nek megvan az affinitása ahhoz, hogy elmozduljon az öröklött technológiáktól, még azelőtt, mielőtt a világ készen állna arra. Példaként a már említett Home gomb eltüntetését hozza fel, a 3,5 mm-es fejhallgató-csatlakozó elhagyását, illetve azt, hogy 1998-ban az Apple azon komputergyártók között volt, akik kihagyták a flopimeghajtót a gépből. Megtartani a régi technológiákat csak azért, mert olcsóbbak, az biztos út a kudarchoz – teszi még hozzá.
Vannak olyan fejlesztések, mondja, amelyeknek a tudatában van a felhasználó (például Face ID), és olyanok is, amelyeket legfeljebb tudat alatt érzékel, például a rozsdamentes acél és az üveg használata a telefonon.
Szóba kerül az eredeti iPhone is, amely 500 dolláros árával igencsak drága volt a maga idejében, mégis sikeres lett, mert többet tudott, mint egy akkori telefon. Steve Jobs is így mutatta be: iPod, telefon és internetes kommunikátor egyben. A TIME cikkéből az is kiderül, hogy az Apple eredeti célja már az első naptól kezdve az volt, hogy teljes kijelzős eszközt készít. Ive és Riccio arról nem beszéltek, hogy mi lesz a következő lépés, csupán annyit árultak el, hogy erről világos elképzelés van az Apple-nél.
Hogy az iPhone X-nél mennyire sikeres volt az Apple-stratégia, azt bizonyítja az óriási érdeklődés a telefon iránt, illetve az is, hogy a TIME magazin beválasztotta ezt a modellt 2017 top 25 találmánya közé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.