A Snapchatet sokáig úgy emlegették, mint az egyetlen alkalmazást, amely fel tudná venni a versenyt a Facebookkal. A feltételes mód nem véletlen: az új adatokból úgy tűnik, erre halvány esélye sincs.
A Snapchat úgy vonult be a technológia történelmébe, mint az alkalmazás, amely nem (k)ér 3 milliárd dollárt, miután kiderült: még Mark Zuckerberget is vissza lehet utasítani. A tinik kedvenceként emlegetett app az elmúlt egy-két évben már olyan szolgáltatásként tetszelgett a hírekben, mint a Facebook egyetlen komolyan vehető riválisa – legalábbis hosszútávon. Az Instagramot és a WhatsAppot a közösségi oldal fel tudta vásárolni, a Snapchatet viszont nem, de úgy tűnik, ezt már a legkevésbé sem bánja: idei harmadik negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a Facebook gyakorlatilag megállította az egyetlen, most már komolyan nem vehető riválisát.
A számok nem hazudnak: a Snapchat legfontosabb funkciója, vagyis az önmegsemmisítő felvételek lemásolása után az Instagram Stories és a WhatsApp Status egyaránt napi 300 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ennyien nap mint nap tesznek ki 24 órán belül eltűnő képeket és videókat az említett két alkalmazáson, miközben például az Instagramnak 500 millió napi aktív felhasználója van. 60 százalékuk tehát már teljesen rákattant a funkcióra, amely még csak tavaly nyáron debütált.
És hogy miért lehet azt mondani, hogy a Facebook megállította egyetlen riválisát? Nos, a Techcrunch beszámolója szerint a Snapchat mindeközben egy helyben topog: fél éve 166 millió napi aktív felhasználója volt, ennyi idő alatt ezt a számot mindössze 7 millióval tudta növelni, ez minimális emelkedés, ilyen tempóval és az Instagram-WhatsApp páros sikerével az is kérdéses, hogy eléri-e a 200 milliót. (Ebben maximum az segíthet, hogy felmérések szerint a tinik a hasonló alkalmazások közül leginkább a Snapchathez ragaszkodnak, ez pedig később még kamatozhat.)
Bizonyára feltették sokan a kérdést magukban, hogy a Facebook járhat-e úgy, mint mondjuk Magyarországon az iWiW. Aligha, és a Facebook nem kényelmesedik el, sőt, hengerel: az Instagramon a sikerek ellenére újabb lépéssel tolják a felhasználók arcába az önmegsemmisítő felvételeket, már a hirdetések is pörögnek közöttük, sőt, a Facebookra is át akarják passzírozni őket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.