Tech Balogh Csaba 2017. július. 02. 14:01

Téves (ki)kapcsolás? Hiába egyeztettek időben, mégsem tudnak most telefonálni

Balogh Csaba
Szerzőnk Balogh Csaba

Több tucatnyian panaszkodnak a Telekom és valamivel kevesebben a Telenor Facebook-oldalán arról, hogy a visszaigazoltan sikeres adategyeztetés ellenére is deaktiválta a feltöltős SIM-kártyájukat a szolgáltató. A telefonos ügyfélszolgálatok rendkívül leterheltek, nehéz ügyintézőhöz jutni. [Frissítés: új telefonszám.]

A vonatkozó jogszabály június 30-áig adott lehetőséget a feltöltőkártyás ügyfeleknek arra, hogy adataik egyeztetésével transzparenssé tegyék, kihez is tartozik a készülékükben lévő SIM-kártya. Azt már a pénteken lejárt határidő előtt tudni lehetett, hogy sokan nem fogják időben elvégezni az adategyeztetést, arra azonban senki nem számított, hogy az időben ébredők közül is rosszul járhatnak néhányan.

Köszönöm, hogy bár az adategyeztetési kötelezettségemnek eleget tettem, mégis mindenféle jelzés nélkül kikapcsoltak... 🙁
Miután a kollégájuktól kapott információk alapján abban a hiszemben éltem, hogy minden rendben van, a telefonomon pedig semmi nem látszott/látszik, elég nagy meglepetésként ért, amikor egy fontos hívás közben szembesültem vele, hogy nem tudok hívást indítani és teljesen elérhetetlen vagyok...
Az így keletkező anyagi és erkölcsi káromért (mert mindkettő volt...) vajon ki fog kárpótolni? >:(

Az elmúlt egy napban több tucatnyi ehhez hasonló látogatói bejegyzés született a Telekom és kevesebb a Telenor Facebook-oldalán, illetve hozzánk is befutott néhány olvasói észrevétel. (És ez csak a nyilvános csatorna, azt nem tudhatjuk, hogy a Facebook-oldalnak küldött direkt üzenetben, illetve más csatornákon hányan jeleztek téves kikapcsolást.) A panaszkodó ügyfelek közül többen azt írják, személyesen egyeztették adataikat. Van olyan, aki az adategyeztetés dátumát is említi panaszában, ennek alapján úgy tűnik, hogy a probléma nem vagy nem csak az utolsó pillanatban egyeztetőket érinti. Bár a panaszt tévő ügyfelek közül többen "rengeteg" emberről írnak, egyelőre nem tudni, hogy nagyságrendileg hány tévesen kikapcsolt SIM-kártyáról van szó.

hvg.hu

Nehéz elintézni

A helyzet megoldását nehezíti, hogy hétvége van, így a vállalat telefonos ügyfélszolgálata egyébként sem teljes létszámmal üzemel. A telefonos ügyfélszolgálat leterheltségét jól illusztrálja, hogy amikor megpróbáltuk felhívni a Telekom 1430-as számát, 56 másodpercbe telt csupán az, hogy az automata felvegye a telefont, és megszólaljon a gépi hang. Ilyet korábban még egyetlen rendkívüli helyzetben sem tapasztaltunk, a kicsöngés sosem tartott tovább 4-5 másodpercnél. Az automata bejelentkezése után elhangzott a fokozott leterheltségnél alkalmazott tájékoztató szöveg is: a várakozás a szokásosnál hosszabb lehet, javasolják, hogy aki csak tud, online próbálja meg intézni ügyeit.

A Telenor ügyfélszolgálatán a gép gyorsan bejelentkezett, az automata azonban itt is megnövekedett várakozási időről beszélt. Amikor a menürendszerben eljutottunk a feltöltőkártyás adategyeztetés témájáig, egy automata sms-t kaptunk a Telenortól, benne egy linkkel, a gyorsabb online ügyintézéshez.

A telefonos ügyfélszolgálatok leterheltségét egészen biztosan nem csak azok növelik, akiket tévesen kapcsoltak ki. Becslések szerint sok tízezer olyan ügyfél lehet, aki a határidőig nem egyeztetett: közülük sokan vélhetően most próbálnak intézkedni valamely családtagjuk, ismerősük mobiljáról – hiszen a szolgáltatóknál visszakérhető az elvett telefonszám.

A Telenor közösségi médiás munkatársai néhány (tíz)perceken belül reagáltak a felhasználói felvetésekre,  személyes kapcsolatfelvételt kérve. A Telekom Facebook-oldalán szombat óta panaszkodók közül egyelőre senki nem kapott választ, de cikkünk megjelenése után fél órával a szolgáltató megerősítette értesülésünket. A Facebook-oldalukon közzétett tájékoztatás szerint az érintetteknek a letiltott kártyákról is elérhető +36-80-630-045 kell hívniuk, ahol – azt ígérik  azonnal tudnak segíteni.

A Vodafone esetében jelenleg nem tudunk hasonló problémáról.

Ha tudni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát. Ha önnel is történt hasonló, írja meg nekünk privát üzenetben az oldalon.