Befektetést ugyan igényel az üzletek átalakítása, de jelentősen megdobná a forgamat a kiterjesztett és a virtuális valóság tudatos alkalmazása az elektronikai üzletekben – állítja a GfK kutatóintézet.
Nem várhatnak ölbe tett kézzel az elektronikai láncok arra, hogy több vevő tévedjen be az üzleteikbe, állítja a GfK. Az elemzőcég adatai szerint a forgalom jelentős részét kitevő háztartási nagygépeknek például már egyötödét online csatornákon értékesítik, és sok országban már egyáltalán nem növekednek az offline (bolti) eladások. Az emberek ugyanis nem érzik úgy, hogy érdemes lenne bemenniük az üzletekbe.
A GfK Future Buy tanulmányának lisszaboni IFA 2017 sajtókonferencián ismertetett eredménye szerint az emberek 41 százaléka a mostaninál szívesebben menne be a boltokba, ha ott a kiterjesztett vagy a virtuális valóságra épülő modern bemutatóterem fogadná. Azaz nem csak megnézhetné a hűtőgépet, ami élőben is nagyjából ugyanúgy néz ki, mint a neten elérhető képen, hanem például a virtuális valóságban (VR) valósághűen kipróbálhatná, milyen kinyitni, pakolni bele stb.
A GfK háztartási nagygépekért felelős igazgatója, Natalia Andrievszkaja előadásában ugyan elismerte, hogy egy ilyen környezet kialakítása befektetést igényel az üzletek részéről. Másrészről azonban jó esély van rá, hogy fejlesztés nélkül szépen lassan elfogynak a vásárlók az üzletekből. A szakember szerint ráadásul még akkor is jól lárhat egy üzletlánc, ha az adott érdeklődő végül nem veszi meg a VR-ben kipróbált terméket, hiszen a virtuális valóság mint új élmény megmarad benne, és az üzletlánchoz fogja kötni azt.
Azt már csak mi tennénk hozzá, hogy már csak azért is sürgető a dolog, mert ha néhány év múlva már otthon is lesz szinte mindenkinek a virtuális valóságbéli élmény megéléséhez szükséges headsetje, akkor elvesztik ezt a lehetőséget a hagyományos boltok. Akkor ugyanis otthon ülve, egy webshop alapján is lehetőség lesz hasonló, virtuális élményeket átélniük a vásárlóknak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.