Egy most kiszivárgott terv szerint a Google saját hirdetésblokkolót építene a Chrome-böngészőbe. De ez nem lesz olyan egyszerű, hiszen a Google maga is az internetes hirdetésekből él. Ha a saját hirdetéseiket átengedik, másokét pedig blokkolják, az minden létező hatóságnál kiverné a biztosítékot. Ráadásul világszerte rengeteg híroldalt bedönthet.
Bár sokan telepítenek hirdetésblokkoló bővítményt a böngészőjükhöz, a Google elébe menne a dolgoknak, és alapértelmezetten beépítené a hirdetések blokkolását a Chrome-ba. A The Wall Street Journal által megszellőztetett tervek szerint a böngésző minden olyan hirdetést letiltana, ami nem felel meg a jobb internetes reklámokért létrehozott Coalition for Better Ads előírásainak. Vagyis elviekben csak azok a reklámok nem jelennének meg, amelyek zavarhatják a felhasználókat. Ilyenek lehetnek a felugró ablakok, az automatikusan elinduló videók vagy a teljes képernyős hirdetések.
Az még egyelőre nem tisztázott, hogy a Google miként alkalmazná a Chrome új funkcióját: minden hirdetést letiltana-e azon az oldalon, amelyeken az előírásnak nem megfelelő hirdetés is fut, vagy csak azt az egyet. Az viszont, úgy hírlik, már eldőlt, hogy asztali gépen és mobilon is bevezetik majd a hirdetésblokkolót.
Az ötlet persze első hallásra furcsa lehet, tekintetbe véve, hogy a Google bevételeinek jelentős részét az internetes hirdetések adják, ugyanakkor a The Verge szerint a cég célja az, hogy a felhasználók ne használjanak harmadik féltől származó hirdetésblokkolókat. Ezért valószínűleg csak a nem megfelelő hirdetéseket tiltja majd le az új funkció, ezzel érve el, hogy minden internetes reklám megfeleljen a szabályoknak. Ez már csak azért sem ártana, mert így nem döntené be a Google világszerte az olvasóknak ingyen kínált, hirdetésekből élő médiapiacot.
Ha máskor is tudni szeretne a Chrome böngésző új funkcióiról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.