Több mint 70 millió dollárt kell visszafizetnie az Amazonnak „véletlen” appon belüli vásárlások miatt.
Pont kerülhet egy ügy végére: az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) és az Amazon megállapodtak abban, hogy a kiskereskedelmi óriás több mint 70 millió dollárt (nagyjából 20 milliárd forintot) térít vissza, amelyek appon belüli vásárlások miatt ütötték a markát.
Az eset még 2014 októberére nyúlik vissza, amikor az FTC azt nehezményezte, hogy az Amazon nem figyelmezteti a szülőket arra, hogy a gyerekeknek szóló ingyenes appokon belül vásárlási opciók is előfordulhatnak. A figyelmeztetést nem vették komolyan, most viszont egy szövetségi bíró megállapította, hogy a cég így igazságtalanul számlázott a fogyasztók felé, az Amazon ugyanis nem épített olyan rendszert az appjaiba, amelyik a szülők beleegyezéséhez kötötte volna az appon belüli fizetést.
Végül megszületett a megállapodás, és az Amazonnak az említett több mint 70 millió dollárt vissza kell fizetnie a 2011 novembere és 2016 májusa között történt vásárlások alapján. A visszatérítési program részleteit hamarosan nyilvánosságra fogják hozni.