Tech hvg.hu 2017. március. 17. 19:00

Hátat fordít az Adidas a tévéreklámoknak

Cudar idők jöhetnek a tévéadókra, ha a nagy márkák követik az Adidast, igaz, nem mindenki lát akkora fantáziát a digitális világban.

Maga az Adidas vezérigazgatója mondta el a CNBC-nek, hogy a sportruházati márka hátat fordít a televíziónak, mármint ami a reklámozási felületet illeti.

Kasper Rorsted tavaly került az Adidas élére, és a stratégiája a digitális világ felé mutat, arra törekszik, hogy az Adidas megnövelje az e-kereskedelemből származó bevételeket a 2016-os 1,06 milliárd dollárról 4,25 milliárd dollárra 2020-ra. Ennek zálogát pedig nem a televízióban, hanem a digitális csatornákban látja.

A vezérigazgató szerint a fiatal korosztály digitális elkötelezettsége a kulcs számukra, az ilyen csatornákon sokkal közvetlenebb kapcsolatba kerülhetnek a fogyasztókkal, egyébként is a fiatalabb célcsoportot a televízió már nem érdekli. Úgyhogy a jövőben az Adidas nem fog a televízióban hirdetni. Lehet, hogy ez valóban így lesz, idén azonban már több Adidas reklám is ment az amerikai televíziókban. Ráadásul az Adidas csupán az 511. helyen áll a reklámköltésben az elmúlt 30 napot tekintve.

Azért még 2017-ben is ment Adidas-reklám a tévékben
YouTube/Adidas

Míg az Adidas el akar fordulni a tévéreklámoktól a digitális világ felé, addig jó pár olyan márka van, amelyik nem tartja ez utóbbit hatékony reklámfelületnek. A Coca-Cola vezérigazgatójának például az a véleménye, hogy a televíziós hirdetések sokkal több eladást generálnak számukra, mint a digitálisak.

Amúgy az Adidas nemcsak a hirdetésekkel akar jelen lenni a digitális ökoszisztémában, épp a múlt héten jelentették be, hogy invesztálni fognak a 3D nyomtatásba és az intelligens megmunkálási folyamatokba.

Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.