Cudar idők jöhetnek a tévéadókra, ha a nagy márkák követik az Adidast, igaz, nem mindenki lát akkora fantáziát a digitális világban.
Maga az Adidas vezérigazgatója mondta el a CNBC-nek, hogy a sportruházati márka hátat fordít a televíziónak, mármint ami a reklámozási felületet illeti.
Kasper Rorsted tavaly került az Adidas élére, és a stratégiája a digitális világ felé mutat, arra törekszik, hogy az Adidas megnövelje az e-kereskedelemből származó bevételeket a 2016-os 1,06 milliárd dollárról 4,25 milliárd dollárra 2020-ra. Ennek zálogát pedig nem a televízióban, hanem a digitális csatornákban látja.
A vezérigazgató szerint a fiatal korosztály digitális elkötelezettsége a kulcs számukra, az ilyen csatornákon sokkal közvetlenebb kapcsolatba kerülhetnek a fogyasztókkal, egyébként is a fiatalabb célcsoportot a televízió már nem érdekli. Úgyhogy a jövőben az Adidas nem fog a televízióban hirdetni. Lehet, hogy ez valóban így lesz, idén azonban már több Adidas reklám is ment az amerikai televíziókban. Ráadásul az Adidas csupán az 511. helyen áll a reklámköltésben az elmúlt 30 napot tekintve.
Míg az Adidas el akar fordulni a tévéreklámoktól a digitális világ felé, addig jó pár olyan márka van, amelyik nem tartja ez utóbbit hatékony reklámfelületnek. A Coca-Cola vezérigazgatójának például az a véleménye, hogy a televíziós hirdetések sokkal több eladást generálnak számukra, mint a digitálisak.
Amúgy az Adidas nemcsak a hirdetésekkel akar jelen lenni a digitális ökoszisztémában, épp a múlt héten jelentették be, hogy invesztálni fognak a 3D nyomtatásba és az intelligens megmunkálási folyamatokba.