Az Ericsson és a német Vodafone idegrendszeri eljárásokat használt, hogy megértsék, mit éreznek a gyenge hálózati teljesítményt megélő előfizetők. Egy fotó Facebookra történő feltöltése során is még egy kétmásodperces késleltetés is ingerültséget okozott a vizsgálatban részt vevő okostelefon-felhasználók között.
Egy elektro-enkefalográffal (EEG) 150 előfizető agyi aktivitását figyelték, akik önként vállalták a részvételt a Düsseldorfban végrehajtott kutatásban. Az eredmények azt mutatták, hogy még a legkisebb késések és zavarok is növelték a feszültséget és az ingerültséget, és negatív hatással voltak a szolgáltató márkájának megítélésére és az előfizetői lojalitásra.
A vizsgálatban részt vevő előfizetőknek 13 konkrét feladatot kellett elvégezniük 10 perc alatt egy okostelefonnal, míg a kutatás vezetői a szolgáltatási minőségben romlást szimuláltak. A feladatok olyan szokásos tevékenységek voltak, mint például weboldalak böngészése, videók online streamingje és selfie-k feltöltése. Az EEG-készüléken kívül íriszkövető eszközt és pulzusmérőket is használtak az előfizetők figyelmének és szívverésének figyelésére.

„A vizsgálat bizonyítja, hogy az okostelefon-használók milyen gyorsan elégedetlenné válnak, ha a szélessávú hálózat nem működik elég hatékonyan” – mondta el Guido Weißbrich, a Vodafone Germany hálózati teljesítményért felelős vezetője, aki szerint a letöltés vagy feltöltés közben akár egy egy-két másodperces késlekedés is érezhető negatív hatással van a felhasználói élményre. A szakember úgy látja, a folyamatosan nagy adatforgalommal dolgozó streaming szolgáltatások üzemeltetőinek mindent meg kell tenniük a tartalmak hosszas pufferelésének vagy lefagyásának elkerülésére.

Az előfizetői hűségre és a márkapercepcióra gyakorolt hatások vizsgálatához a vizsgálatot kiegészítették egy kérdőívvel, amit az előfizetők kitöltöttek a feladatok elvégzése előtt és után is.
A kutatás után az Ericsson elérhetővé tette a szolgáltatóknak nyújtott csomagjában egy olyan modult, amely a kutatási eredményekre alapulva mutatja meg, hogy egy-egy helyzetben mit is érezhetnek az előfizetők, illetve mennyire változhatott a szolgáltató iránt érzett bizalmuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.