A kólaautomatákhoz hasonló hamburgersütő géppel kísérletezik a McDonald’s. A kísérleti Big Mac ATM-et holnap állítják szolgálatba az Egyesült Államokban.
A Coca-Colának, a McDonald’snak és a hasonló kaliberű cégeknek megvan az az előnyük, hogy szabadon kísérletezhetnek innovatívnak tűnő megoldásokkal. Nem gond, ha a tesztelés eredménye negatív, a fejlesztésre szánt pénz nem hiányzik égetően a kasszából. Ha viszont beválik az újítást, az később sok mindent megváltoztathat.
Az ízvilágára kényesen ügyelő McDonald’snak valószínűleg dollárban mérve is milliókba került a kedden üzembe lépő Big Mac-sütő automat létrehozása. A Bostonban kihelyezett gép fizetés nélkül adja majd a hamburgereket, de valamit azért tenni kell majd értük. Ugyanis ahogy a sütést, úgy a marketinget is önműködőre tervezték. Az Egyesült Államokban háromféle kivitelben (Jr., Big, Grand) kapható Mac-burgert csak azután készíti el a gép, hogy az előtte álló ember a masina képernyőjén belépett a Twitter-fiókjába, és engedélyezte, hogy az automata egy bejegyzésben hírt adjon magáról az illető üzenetfolyamában.
A helyi McDonald’s üzlet tulajdonosa arra számít, hosszú sorok állnak majd az automata előtt. Vince Spadea a The Boston Globe-nak ugyan azt nyilaktozta, hogy elsődlegesen marketingakcióként tekintenek a “Big Mac ATM”-re, a Notre Dame Egyetem hasonló témában már egy könyvet is jegyző oktatója szerint ez a technológia jóval több egy egyszerű marketinges ötletnél. Timothy Carone úgy véli, a gyorséttermek az automatizálás élharcosai. “Az ilyen dolgok jelen lesznek a jövőben, el kell fogadnunk őket” – mondja a szakember, aki szerint a jelenség egyszerűen elkerülhetetlen.
Egyre több iparágban jutnak egyre nagyobb szerephez a robotok, de más-más szegmensekre más-más hatással lesznek. Sőt konkrét munkakörtől is függ, hogy a gépek kit tudnak majd kiváltani. Csak írja be ide, mit dolgozik, és kiderül, milyen eséllyel veszti el az állását a gépek miatt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.