Az amerikai mobilpiac mindig is eltért az európaitól, és a Kantar piackutató legfrissebb jelentése is ezt támasztja alá.
Az Apple hagyományosan erős iPhone-eladásokat szokott elkönyvelni egy-egy új modelljének megjelenésekor. Ez leginkább az Egyesült Államokra igaz, és ez most sem történt másként: az iPhone 7-ek tovább erősítették az iOS piaci pozícióit, zárták az ollót az Apple mobil operációs rendszere és az Android között.
A Kantar Worldpanel Comtech friss jelentése szerint (amely 2016 szeptemberére, októberére és novemberére vonatkozik) az amerikaiak legszívesebben a két új iPhone-t és az iPhone 6s-t vásárolták. Ezzel az iOS piaci részesedése 43,5 százalékra emelkedett (a tavalyi 37,1 százalékról), a Google Androidé viszont 55,3 százalékra csökkent 60,4 százalékról. A Windows részesedése tovább esett a tavalyi 2,3 százalékos értékhez képest.
A vizsgált időszak nagy meglepetése a Pixel és a Pixel XL volt, ugyanis ahhoz képest, hogy csak október 20-án jelentek meg, a Kantar-jelentésben 1,3 százalékos részesedéssel szerepelnek.
Nagy-Britanniában is az iPhone 7 és az iPhone 7 Plus segített abban, hogy az iOS 48,3 százalékot ért el, ez már elég közel van az Android 49,6 százalékos részesedéséhez. A Microsoft rendszer itt sem volt túl sikeres: a tavalyi hasonló időszakban mért 9,1 százalékról 2,1 százalékra esett.
Az öt legnagyobb európai piacon (Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Franciaország, Spanyolország) ugyancsak a Windows rovására szerzett részesedést az iOS: a vizsgált időszakban 24,6 százalékon állt a tavalyi 21,8 százalékhoz képest. Ezen a piacon javított az Android: 70,6 százalékról 72,4 százalékra.
Ez a Kantar-jelentés persze még nem tartalmazza az amúgy igen fontos december hónapot, ami azért változtathat majd ezeken az eredményeken, bár félő, nem a Windows javára.