Bár egyértelműen kevesebb kelt el okostelefonjaikból, a Xiaominál egyáltalán nem idegesek emiatt.
Elárasztotta a kínai és a nemzetközi piacokat a Xiaomi elérhető áru és ahhoz képest igen jó minőségű okostelefonjaival, sőt most az Egyesült Államokat is meg szeretné hódítani. Ugyanakkor összességében a telefonértékesítési adatai nem túl rózsásak, azonban cseppet sem aggódnak emiatt a vállalatnál.
Bár a Xiaominál nem szívesen válaszolnak konkrét számokkal a kérdésekre, piaci becslések szerint az első negyedévben 25 százalékkal kevesebb okostelefonjuk talált gazdára, mint az előző év hasonló időszakában. A második negyedévre pedig további 38 százalékos esést gondolnak. Elsősorban Kínában esett vissza a cég értékesítése, a Huawei halászta el előle a vásárlókat. Ez a cég óriási növekedést produkált Kínában az elmúlt évben.
A Xiaomi globális alelnöke, Hugo Barra elmondta a Reutersnak, hogy az okostelefon-eladások csökkenése nem befolyásolja a cég hosszú távú profitnövekedését. Olyannyira nem, hogy – állította az alelnök – akár 10 milliárd okostelefont is eladhatna a cég úgy, hogy az nem befolyásolná a profitot.
Másként fogalmazva ezt azt jelenti, hogy akár ingyen is adhatná a cég a telefonjait, az igazi nagy bevételek ugyanis máshonnan érkeznek, például az intelligens otthonok számára gyártott eszközökből.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.