Egy sikeresélyes ígéretből totális katasztrófába fulladt a Samsung eddigi legerősebb mobilja, a Galaxy Note7 története.
Minden kereskedelmi partnerének azt üzente a Samsung, vegyék le a polcokról a Galaxy Note7 készülékeket. A dél-koreai elektronikai óriás az üzleteknek és a mobilszolgáltatóknak is címzett üzenetben azt kéri: fejezzék be az értékesítést. Ezzel egyidőben leállították a szeptember elején történt termékvisszahívást követő csereprogramot is. A cég arra kéri a felhasználókat: akármilyen verziójú Note7 is van a birtokukban, kapcsolják ki, és ne használják azt.
Mindez azután történt, hogy hétfő délelőtt két hírügynökség is arról számolt be: a vállalat másfél hónapon belül másodjára leállította a gyártósorokat.
Az augusztus közepén piacra dobott Samsung Galaxy Note7-re a sorozatos öngyulladások miatt szeptember elején hirdetett termékvisszahívást a vállalat. A Samsung szeptember 19-én indította el csereprogramját, melyben a tűz- és robbanásveszélyes készülékeket új, biztonságosnak mondott verzióra cserélték. A program még három hete sem tart, de az új modell ismét baleseteket okoz, ezért a Samsung most ismét vizsgálatot rendelt el, és ennek idejére jobbnak látták ismét leállítani a forgalmazást.
Gyorsított eljárásban vizsgálja az eseteket az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság (CPSC), a tűzoltóság, valamint a repülős eset miatt az Egyesült Államok légügyi hivatala is (FAA). Eközben mind a négy nagy amerikai mobilszolgáltató úgy döntött, a nálunk vásárolt Note 7-ket mindenkinek kicseréli egy olyan telefonra, amilyenre az ügyfél szeretné, még a Samsung márkán belül sem kell maradni.
Frissítés: időközben úgy tűnik, hogy a Samsung mindenkinek vissza fogja fizetni a Note7 készülékek árát.
Ha tudni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.