A világ legnagyobb tech cégei is csatlakoztak a Fehér Ház kezdeményezéséhez, amely az Európába érkező menekültek megsegítését tűzte ki céljául. Ott a Facebook, a Google, a Microsoft, de még az Uber is.
Miközben idehaza javában pörög a kormánypropaganda az október 2-i kvótanépszavazással kapcsolatban, a tengeren túl a világ legnagyobb tech cégei csatlakoztak a Fehér Ház akciójához, mellyel a menekültek helyzetén akarnak javítani. A kezdeményezéshez többek között a Google, a Facebook, a Microsoft és a Twitter is csatlakozott, nem kis részt vállalva a magukra.
A Google 10 ezer libanoni gyermek ingyenes oktatásához járul hozzá, szigorúan nem kormányzati szerveken keresztül adva erre a támogatást. A Facebook az ingyenes internetet vinné el a menekülttáborokba, a tervek szerint Görögországban 35 helyen biztosítana wifit a számukra. Emellett a közösségi oldalon Zuckerbergék adománygyűjtésbe is kezdenek, az összegyűlt pénzt pedig a civil szervezeteken keresztül a menekültek élelmezésére fordítják majd.
A Microsoft a Google-höz hasonlóan az oktatásban szeretne nagyobb szerepet vállalni, a redmondi cég a civil szervezetek számára segít hozzáférni az ehhez szükséges eszközökhöz. Emellett egy innovációs központot is létesítenének, ahol a menekültek a szakmai készségeiket fejleszthetik. A HP Libanonban és Jordániában létesítene egy-egy tanulóházat, ahol a gyerekek mellett a felnőttek is részt vehetnének az oktatásokon.
Mivel sok menekült számára az angol nyelv elsajátítása is nehézséget okoz, a neves játékgyártó Zynga ezt orvosolná. Erre a célra a Words with Friends nevű szókirakós játékának egy speciális, oktatásra szánt verzióját készíti el. Emellett egy verseny keretében egy olyan alkalmazás létrejöttében is segédkeznek majd, ami a szíriai gyerekeket tanítaná meg az arab nyelvre.
Az Uber és a LinkedIn már azoknak nyújt segítő kezet, akik mielőbb szeretnének munkába állni. Az Uber a munkavállalásnak gátat szabó adminisztrációt gyorsítaná fel, míg utóbbi a Svédországban működő, tehetségeknek szánt Welcoming Talent programját terjesztené ki Svédországon kívülre.
Rajtuk kívül az IBM, a Twitter és a TripAdvisor is részt vesz a kezdeményezésben. Az IBM minden szükséges formában segítséget nyújtana, a TripAdvisor 5 millió dollárt (kb. 1,3 milliárd forintot) különített el a humanitárius szervezeteknek, míg a Twitter 50 ezer dollárnyi hirdetési felületet ajánlott fel az Egyesült Államokban és Európában is a civil szervezetek számára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.