A Blancco diagnosztikai szoftverének segítségével az operátorok évente több millió telefont vizsgálnak át. Az összegyűlt adatokból pedig kiderül, melyek azok az okostelefonok, amelyekkel sok a probléma.
A vállalat első negyedéves jelentéséből kiderül, hogy az androidos okostelefonok gyakrabban hibásodnak meg, mint az iPhone-ok. Ezt számokra fordítva: míg az Apple készülékeinek 25 százalékánál lesz valamilyen hiba, addig az androidosok 44 százalékánál jön elő valamilyen technikai probléma. Ezen belül a Samsung Galaxy S6, a Galaxy S5 és a Lenovo K3 modellek felelnek a problémák jelentős részéért, összesen 19 százalékáért. Őket követi a harmadik generációs Moto G, valamint a Samsung Galaxy S6 Active.
A Blancco szerint az Android ellentmondásos. Az egyik oldalról a legnagyobb piaci részesedéssel bíró mobil operációs rendszer (minden 100 eladott készülékből 83 androidos), addig úgy tűnik, hogy a készülékek teljesítménye sokszor elmarad iPhone-ok mögött, és még a népszerű androidos készülékeket is összeomló alkalmazások jellemzik. Mindenesetre érdekes lesz látni, hogy megváltoztatják-e majd a fenti képet az idei új modellek – például a Samsung Galaxy S7 és az LG G5, valamint a tervezett iPhone 7.
A jelentésből további érdekességek is kiderülnek, például hogy a készülékmeghibásodások aránya lényegesen nagyobb Ázsiában (55%), mint Észak-Amerikában (27%) vagy Európában (35%), és Európában és Ázsiában a készülékek egyik legfőbb hibaforrása a Dual SIM.
Az iPhone modellek közül az iPhone 6 és az iPhone 5s felel a legtöbb hibáért. Az androidos készülékek 77 százalékán szoktak alkalmazások összeomlani, és az összeomlások jelentős része biztonsági alkalmazásokhoz kapcsolódik. A garanciális javításra visszavitt készülékek többségének nincs megállapítható műszaki problémája, ez az arány Észak-Amerikában a legmagasabb (73%), ezt Európa (65%), majd Ázsia (45%) követi. Erről egyébként ebben a cikkünkben írtunk részletesebben is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.